| کد خبر: 217948 |

افتتاح اولین اسکله گردشگری قشم تا نوروز ۱۴۰۰

اخیرا مسافرت‌های دریایی و گردشگری دریایی یک فرصت گشت و گذار و همچنین بازار جذاب برای هموطنان است و در این راستا سازمان بنادر نیز همگام با نیاز طبیعی جامعه تلاش می‌کند تا به سرعت به نیاز متقاضیان پاسخ دهد.

تین نیوز

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرده است که عملیات احداث اولین اسکله مارینای گردشگری قشم در محله دوحه شهرستان قشم آغاز شده که با پایان این طرح در سال آتی است و قرار است فصل نوینی از گردشگری دریایی در این جزیره آغاز شود.

به گزارش تین نیوز، مرتضی شیخ زاده افزود: این طرح شامل آلاچیق‌ها و رستوران‌های شناور است که برای قشموندان و گردشگران آغاز به کار خواهد کرد و تمام عملیات اجرایی آن طبق طراحی های انجام‌شده و با رعایت تمام ملاحظات قانونی در دریا خواهد بود.

شیخ زاده با بیان اینکه گردشگری دریایی یکی از ظرفیت های جذاب کشور است، افزود: برای توسعه گردشگری دریایی، ابتدا باید از شناورهای کوچک تفریحی آغاز کنیم که سازگاری بیشتری با شرایط اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی خلیج‌فارس دارد. همچنین سعی شده است تا در این طرح شناورهایی به صورت رستوران‌هایی کوچک طراحی شود تا گردشگران بتوانند در قالب تور و یا بصورت گروهی یک وعده غذایی خود را بر روی آب‌های خلیج فارس میل نمایند.

 

بیشتر بخوانید:

ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها

۵۰ هتل و ۱۲ اکوکمپ در قشم احداثمی شود

 

توجه سازمان بنادر به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در هرمزگان

به گزارش تین نیوز، مسئول روابط عمومی بنادر قشم در اینباره گفت: ارائه خدمات گردشگری دریایی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سازمان بنادر فراهم شده است اما بطور کلی متاسفانه سهم اقتصادی و درآمدی هرمزگان و شهرهای ساحلی آن از صنعت گردشگری دریایی که طولانی‌ترین ساحل خلیج فارس را دارد، بسیار کمتر از دیگر سایر همسایگان جنوبی است.

محمد کافی ادامه داد: هزار و 400 کیلومتر مرز آبی، 2 هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی، 80 هزار کیلومتر گستره آبی و 14 جزیره مهم و حساس در جنوب کشور وجود دارد و این سهم از گردشگری واقعا ناچیز است.

کافی ادامه داد: اخیرا مسافرت‌های دریایی و گردشگری دریایی یک فرصت گشت و گذار و همچنین بازار جذاب برای هموطنان است و در این راستا سازمان بنادر نیز همگام با نیاز طبیعی جامعه تلاش می‌کند تا به سرعت به نیاز متقاضیان پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‎های گردشگری دریایی از سال قبل به شکل جدیتری آغاز شده است، گفت: سازمان بنادر در ایجاد زیرساخت‎های دریایی مربوط به حوزه‎های مسافری و گردشگری محدودیتی ندارد و در ارتباط با زیرساخت‌های گردشگری در هرمزگان برای احداث اسکله آمادگی لازم را دارد.

گفتنی است که از طرف سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات اعتباری بدون سود برای اجرای طرح‌های گردشگری دریایی تخصیص داده شده که این فرصت برای رونق گردشگری دریایی بسیار ارزشمند است. چراکه این استان از ظرفیت‌های قابل توجهی برای اجرای طرح‌های جامع گردشگری دریایی برخوردار است و جنگل‌های حرا و تالاب‌ها، مناطق تاریخی و تفریحی، بازار‌های جزیره قشم، خانه‌های بوم گردی و صنایع دستی دریایی ظرفیت‌های گردشگری دریایی در هرمزگان محسوب می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.