| کد خبر: 211560 |

◄ هشدار نسبت به بیکاری 2 میلیون دریانورد در سرتاسر جهان

این همه گیری به شدت کارکرد بخش کشیرانی را مختل کرده و بر کار حدود 2 میلیون دریانورد در سراسر جهان تاثیر گذاشته است.

تین نیوز

کمیته سه جانبه مقاوله‌نامه کار دریایی با اشاره به تأثیرات کرونا بر صنعت دریایی، وضعیت دریانوردان و نحوه اقدامات کشورها و اجرای مقاوله نامه کار دریایی، نسبت به تاثیر نامطلوب کاهش حمل‌ونقل دریایی پس از شیوع کرونا در دنیا و  به خطر افتادن مشاغل دریایی برای نزدیک به دو میلیون دریانورد در سرتاسر دنیا هشدار داد.  

به گزارش تین نیوز، بیانیه مقاوله‌نامه کار دریایی، در خصوص اجرایی مقاوله نامه کار دریایی و شرایط کار دریایی در وضعیت همه گیری بیماری کرونا برای بهره برداری و اقدامات لازم اجرا می‌شود.

در بخشی از مقاوله نامه کار دریایی آمده است؛ همه گیری ویروس کرونا بحران جهانی ایجاد کرده است که تمامی جنبه‌های زندگی را متاثر ساخته و آثار منفی بر دنیای کار برجای گذارده است؛ در بخش دریایی، این همه‌گیری به شدت کارکرد بخش کشتیرانی دنیا را مختل کرده و بر کار حدود 2 میلیون دریانورد در سراسر جهان تاثیر گذاشته است.

در ادامه عنوان شده؛ دولت ها و سازمان های بیشمار دریانوران و صاحبان کشتی برای دریافت راهنمایی در مورد بهترین شیوه برخورد با پیچیدگی های بحران کنونی در راستای مفاد اصلاحیه مقاوله نامه کار دریایی 2006 به دفتر بین المللی کار مراجعه کرده‌اند.

طبق مقاوله نامه کار دریایی، موارد ابطال و فسخ، معافیت ها یا سایر بندها و شروطی که اجازه اجرای انعطاف‌پذیر مقاوله نامه توسط دولت‌ها را می‌دهد، باید ضمن مشورت با سازمان‌های مالکان کشتی و دریانوردان تصمیم گیری شود، و هرگونه تصمیماتی که توسط دولت مربوطه به دفتر بین‌المللی کار گزارش داده می شود.

کمیته کارشناسان اجرای مقاوله نامه ها و توصیه نامه‌های سازمان بین المللی کار در موارد متعددی بر اهمیت این مشاوره ها برای اجرای مقاوله نامه کار دریایی تأکید کرده است. این امر رویکردی ضروری و مهم برای حصول اطمینان از این موضوع است که همه کشورها، صرفنظر از شرایط ملی می توانند با نظام حقوقی بین المللی و تا آنجا که ممکن است تعهدات بین المللی را رعایت و اجرا کنند، در حالی که تلاش ها برای بهبود شرایط موجود ادامه دارد. بنابراین دولت‌ها به شدت به مشورت با سازمان‌های دریانوردان و مالکان کشتی توصیه می شوند تا به تعدادی از موضوعات که در شرایط کنونی دراثر همه گیری کووید  19ایجاد شده است با توجه به مقاوله نامه کار دریایی بپردازند.

 فایل اصلی این بیانیه و ترجمه آن به زبان فارسی را اینجا بخوانید. 

کرونا

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.