| کد خبر: 203731 |

نقش کلیدی بندر چابهار در توسعه همکاری‌های اقتصادی منطقه/

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با توسعه زیرساختی و تجهیزاتی به بندری تاثیر گذار در ارتقای همکاری های اقتصادی کشورهای منطقه تبدیل شده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با توسعه زیرساختی و تجهیزاتی به بندری تاثیر گذار در ارتقای همکاری های اقتصادی کشورهای منطقه تبدیل شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی در جریان بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی در رأس هیأتی متشکل از وزیر نیرو، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان،  استاندار و جمعی از مدیران کشوری و استانی از فرآیند تخلیه کالا و بارگیری کالاهای صادراتی از بندر چابهار اظهار کرد: بندر چابهار در پاییز امسال با ورود بیش از ۳۵۰ هزار تن کالای اساسی نقش ویژه و کلیدی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز استان های شرقی کشور ایفا کرده است.

وی با اشاره به زیرساخت های مناسب بندری، تجهیزات پیشرفته و امکانات تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر چابهار اضافه کرد: با ورود بخشی از کالاهای اساسی کشور از طریق این بندر استراتژیک، هزینه های وارده بر این نوع کالاها کاهش پیدا کرده که این مهم اشتغال زیادی در شقوق مختلف خدمات رسانی در جاده های استان به همراه داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد جابه جایی کالاهای صادراتی از بندر چابهار اضافه کرد: در کنار ورود بخشی از کالاهای اساسی کشور، امسال صادرات کالاهایی نظیر سیمان و دیگر محصولات صادراتی کشور و همچنین خشکبار و کالاهای یخچالی افغانستان از این بندر به صورت چشمگیر افزایش یافته است.

آقایی در جریان بازدید این مقام ها از تجهیزات، زیرساخت ها، اسکله ها و پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی این بندر نیز بیان کرد: بندر چابهار با بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و جانمایی تجهیزات مدرن، به یک بندر استاندارد، مجهز و با کیفیت تبدیل شده است که می تواند نقش تاثیرگذاری در اقتصاد منطقه ایفا کند.

به گفته وی، با چشم انداز آتی و تکمیل فازهای بعدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، این بندر نقش موثرتری در پویایی منطقه و توسعه همکاری های اقتصادی به خصوص کشورهای همسایه در حوزه های واردات، صادرات و ترانزیت و ترانشیپ خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.