| کد خبر: 185493 |

هشدار درباره وقوع ناپایداری دریایی و بارندگی‌های شدید در هرمزگان

گزارشات اداره کل هواشناسی استان هرمزگان حاکی از آن است که یک موج بسیار فعال بارشی از روز جمعه ۲۳ تا دوشنبه ۲۶ فروردین سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل‌ملاحظه در استان هرمزگان خواهد شد.

تین نیوز

گزارشات اداره کل هواشناسی استان هرمزگان حاکی از آن است که یک موج بسیار فعال بارشی از روز جمعه ۲۳ تا دوشنبه ۲۶ فروردین سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل‌ملاحظه در استان هرمزگان خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر نزدیکی یک موج بسیار فعال بارشی از روز جمعه ۲۳ فروردین ماه جاری در خلیج‌فارس است که تا روز دوشنبه ۲۶فروردین ۹۸ سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل‌ملاحظه در استان‌های جنوب شرق کشور و استان هرمزگان خواهد شد.

شدت فعالیت سامانه بارشی  در استان هرمزگان روزهای شنبه ۲۳ فروردین و یکشنبه ۲۵ فروردین پیش‌بینی می‌شود.

نحوه فعالیت این سامانه بارشی در اکثر نقاط استان به‌صورت رگبار باران و رعدوبرق ، وزش بادهای شدید و مواج شدن دریا خواهد بود، طی ساعاتی وقوع تگرگ و تندباد لحظه‌ای نیز به‌ویژه در مناطق شرقی و همچنین مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به‌شدت بارش، آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز در استان مورد انتظار است که توصیه می‌شود از قرارگیری مردم در حریم رودخانه‌ها جداً خودداری شود.

طی شنبه تا دوشنبه دریا با وزش تندبادهای جنوب شرقی (شنبه تا اوایل یکشنبه) و تندبادهای شمال غربی (اواسط یکشنبه تا دوشنبه) مواج و طوفانی خواهد بود، سرعت وزش باد در نقاطی از تنگه هرمز به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از ۱۸۰سانتیمتر خواهد رسید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.