| کد خبر: 181923 |

◄ تحریم،‌ کارها را کمی دشوار می‌کند

با اعمال دور جدید تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران پهلوگیری کشتی‌های باری در بنادر کشور با مشکل مواجه شده است و این مسئله بر فعالیت‌های صادراتی و وارداتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تأمین غله تأثیرگذار است.

تین نیوز

با اعمال دور جدید تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران پهلوگیری کشتی‌های باری در بنادر کشور با مشکل مواجه شده است و این مسئله بر فعالیت‌های صادراتی و وارداتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تأمین غله تأثیرگذار است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه شرق، یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در‌این‌باره گفت: با اعمال تحریم‌ها کار مثل گذشته انجام نمی‌شود اما آماری درباره تأثیر تحریم‌ها بر افزایش هزینه فعالیت‌های این شرکت اعلام نمی‌کنم؛ زیرا مطمئنم که دشمن شاد می‌شود. شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار غله نقش دارد. با اعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا و اشکال در پهلوگیری کشتی‌های حامل محموله برای ایران در بنادر، بدون شک فعالیت‌های صادراتی و وارداتی این شرکت هم دستخوش تغییر خواهد شد.

یزدان سیف در نشستی خبری که دیروز به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در محل شرکت بازرگانی دولتی برگزار شد درباره تأثیر این سنگ‌اندازی‌ها گفت: دشمن تلاش می‌کند که برای ما مشکل بسازد. اینکه فرض کنیم با اعمال تحریم‌ها مشکلی نداریم و تجارت به شکل گذشته انجام می‌شود، این‌گونه نیست اما تا امروز خدا کمک کرده و ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم. او افزود: ملت ما ملت تجربه‌داری در حوزه بی‌مهری‌های نظام بین‌الملل است. در جنگ هم سازمان غله در شرایطی که یک کشتی 60 هزار تنی گندم در حال پهلوگیری در بندر امام (ره) بود، دو شهید دادیم.

سیف در پاسخ به سؤال دیگر درباره اینکه تحریم‌‎ها چقدر تأمین غله موردنیاز ایران را گران‌تر خواهد کرد و به هزینه‌های ما اضافه می‌کند، آماری ارائه نکرد و گفت: می‌دانم درصدی که اعلام کنم، دشمنان ما را شاد می‌کند بنابراین درصد را اعلام نمی‌کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.