| کد خبر: 179621 |

◄ اسلامی: صنعت هوایی در شرایط تحریم نیز کار خود را بلد است/فعلا برنامه خرید سوخو دنبال نمی‌شود

وزیر راه‌‌ شهرسازی اعلام کرد که فعلاً مذاکره و اقدامی برای خرید هواپیماهای سوخو به تازگی انجام نگرفته است، گفت: صنعت هوایی کار خود را حتی در شرایط تحریم بلد است و می‌داند چگونه باید سرپا بایستد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که فعلاً مذاکره و اقدامی برای خرید هواپیماهای سوخو به تازگی انجام نگرفته است، گفت: صنعت هوایی کار خود را حتی در شرایط تحریم بلد است و می‌داند چگونه باید سرپا بایستد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد اسلامی در برنامه نگاه یک در توضیح سؤالی بر اینکه هفته گذشته اعلام شده است، شرکت‌های هواپیمایی با سوخو برای خرید 100 فروند از این شرکت به توافق رسیده‌اند این در حالی است که هواپیماهای روسی در بین اذهان عمومی امنیت و اطمینان لازم را ندارند، گفت: صنعت حمل‌ونقل هوایی از ابتدای انقلاب تحریم بوده است این در حالی است که زمانی برجام امضا شد به صراحت فروش هواپیما و قطعات هواپیما به ایران تأکید شده بود اما بااین‌حال آمریکا مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کرد و پس از خروج از برجام این شرایط را به‌صورت ارعابی در دنیا دنبال کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که صنعت هوایی ایران همان کاری که از ابتدای انقلاب با وجود تحریم‌ها انجام داد را ادامه می‌دهد و به دنبال توسعه نیز خواهد بود، افزود: صنعت هوایی همچنان به‌مانند گذشته با اقتدار و کیفیت کار خود را ادامه خواهد و این صنعت کار خود را بلد است و می‌داند چگونه باید سرپا بایستد.

اسلامی با بیان این‌که یکی از شرکت‌های هواپیمایی سال گذشته با شرکت سوخو تفاهم کرده بود که تحت یک شرایط و ضوابطی از این هواپیماساز روسی هواپیما بخرد، خاطرنشان کرد: به تازگی هیچ شرکتی، مذاکره‌ای در راستای توافق قبلی با این شرکت روسی انجام نداده است و اتفاق خاصی هم نیفتاده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص امنیت هواپیماهای سوخو نیز توضیح داد:  تفاوتی ندارد که چه کشوری هواپیما را بسازد مهم این است که طبق استانداردهای بین‌المللی باشد‌.

او گفت: تصور نمی‌کنم که در شرایط فعلی ضرورتی داشته باشد که به این موضوع بپردازیم چرا که چیزی در دستور کار نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    جناب وزير صنعت هوايي نيازمند اصلاح ساختار است ، اصلاحي كه ربطي به تحريم ندارد توصيه ميكنم براي كمك به اين صنعت مهندسي مجدد ساختاري آن را صرفا با بكار گيري افراد نخبه حاضر در صنعت و به دور از نگاه سياسي و تفكر قبيله اي كليد بزنيد