| کد خبر: 178240 |

در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد:

◄ مناظره یک‌طرفه برای حل‌اختلاف اعضای انجمن مهندسی دریایی

مناظره محمدسعید سیف و حسین فاضل رییس سابق و فعلی انجمن مهندسی دریایی ایران، در غیاب سیف برگزار شد.

تین نیوز

جلسه بررسی حق تصدی پست ریاست انجمن مهندسی دریایی و تبیین اختلافات پیش آمده، تحت عنوان «مناظره محمدسعید سیف رئیس سابق و حسین فاضل رییس منتخب انجمن مهندسی دریایی» در محل انجمن علمی دانشکده علوم دریایی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در حالی که سیف پیش از انجام مناظره، در نامه‌ای اعلام کرده بود که به این جلسه نخواهد آمد، این مناظره یک‌طرفه و با پرسش دانشجویان از حسین فاضل انجام شد.

رییس منتخب این انجمن ضمن ارائه کلیه اسناد حقوقی درباره رد ادعای سیف برای تصدی کرسی ریاست انجمن مهندسی دریایی، در پاسخ به پرسش دانشجویان گفت: برخی از اسناد غیرمنقول این انجمن از قبیل ملک‌های تحت اختیار و هم‌چنین مشخصات و مدارک اعضای قبلی آن در اختیار جناب سیف هستند و ایشان از تسلیم این مدارک و اسناد سرباز می‌زنند و البته عدم جلوگیری از این نوع اقدامات ایشان یک نوع نقطه ضعف قانونی از طرف مراجع ذی‌صلاح قانونی می‌تواند باشد.

حسین فاضل ادامه داد: اگرچه پس از اظهار شکایت بنده و اعضای فعلی این انجمن، کلیه مراجع قانونی از آقای سیف خواسته‌اند که مدارک را تسلیم و از سمت خود کناره‌گیری کند اما ایشان تا همین لحظه مقاومت کرده‌اند.

فاضل افزود: این در حالی است که به‌رغم تلاش ما برای حل این موضوع و برگزاری انتخابات هیات مدیره و اعضای انجمن تحت نظارت جناب سیف، ایشان از ارائه پاسخی روشن در این زمینه نیز سرباز زده‌اند و هم‌چنان ادعای ریاست انجمن را دارند.

وی اضافه کرد: پیش از این در برخی از موارد انتخابات انجمن حالت فرمایشی داشت و اصطلاحا مهندسی می‌شد اما ما اخیرا شاهد برگزاری انتخابات آزاد در این انجمن بوده‌ایم.

فاضل درباره نظر مدیران دولتی از جمله مدیران سازمان بنادر درباره اختلاف پیش آمده گفت: آنها می‌گویند ما مرجع رسیدگی به این اختلاف نیستیم؛ درحالی‌که به‌دلیل این اختلافات پیش آمده آن‌ها برگزاری نمایشگاه دریایی که هر سال انجمن مهندسی دریایی متولی آن بود و امسال هم برگزاری این نمایشگاه در گرو قرارداد ما است را به شرکت «K T P» واگذار کرده‌اند و لوگوی ما را هم در برخی از بروشورهاحذف کرده‌اند.

در ادامه این جلسه یکی از دانشجویان پشت تریبون آمد و از ریاست انجمن دریایی سوالاتی را پرسید و گفت: به هر ترتیب مسئول برگزاری این نمایشگاه شما هستید و متولیان دولتی هم این قبیل اقدامات را انجام می‌دهند اما شما چقدر برای گرفتن حق خود و حقوق جامعه دریایی کشور مقاومت کرده‌اید؟

فاضل پاسخ داد: به‌رغم تلاش‌های آقای سیف که در شرایط تحریم‌های اقتصادی به شرکت‌های خارجی نامه زده‌اند و آن‌ها را شرکت در این نمایشگاه به کلی ترسانده‌اند، ما تلاش خود را برای برگزاری نمایشگاه دریایی کرده‌ایم و حتی به آقای جهانگیری هم نامه زده‌ایم که چرا فردی با منابع مالی انجمن می‌تواند این قبیل اقدامات را انجام دهند، بنابراین همین‌طور که می‌بینید ما از حقوق حقه خود کوتاه نمی‌آییم.

فاضل با اشاره به این نکته که اعضای انجمن جدید را در پیگیری مطالبات هستند، افزود: مرجع رسیدگی به این اختلاف وزارت علوم است و آن‌ها هم در تاریخ 3/3/97 در نامه‌ای بنده و اعضای فعلی انجمن را به رسمیت شناخته است؛ هرچند که ما به وزارت علوم نامه زده‌ایم که آن‌ها مرجع رسیدگی تام و تمام به این اختلاف هستند و نمی‌توانند موضوع را به حال خود رها کنند.

این مقام مسئول در انجمن مهندسی دریایی درباره نحوه ثبت انجمن قانونی فعلی گفت: ما نامه معاون وزیر وزارت علوم درباره به رسمیت شناختن رییس و اعضای منتخب انجمن را داریم اما مدارک اعضا را ریاست قبلی انجمن در اختیار ما قرار نمی‌دهد. هرچند درواقع وزارت علوم باید مدارک را از رییس و منشی قبلی انجمن بگیرند اما آن‌ها این کار را انجام نمی‌دهند.

فاضل درباره این‌که چرا در طراحی سایت فعلی انجمن از سایت قبلی انجمن گرته‌برداری شده، گفت: ما خود را مالک املاک و منابع مادی و منقول و غیرمنقول انجمن می‌دانیم و هنوز نتوانستیم پسورد سایت را از ریاست قبلی بگیریم، بنابراین سایت را به همان شکل اصلی خود طراحی کردیم.

رییس انجمن مهندسی دریایی توضیح داد: البته ما با پلیس فتا در این زمینه هماهنگ هستیم و رییس قبلی انجمن حق استفاده از سایت را ندارند.

فاضل با تاکید بر این‌که محمدسعید سیف در جلسات وزارت علوم هم شرکت نکرده است، افزود: ایشان با همه این کارشکنی‌ها خواسته‌اند که اعضای فعلی بیایند با اعضای جدید مجمع جدیدی تشکیل دهند که ما این پیشنهاد را نپذیرفتیم.

این مقام مسئول در انجمن مهندسی دریایی خاطرنشان کرد: ما برای احترام به جناب سیف عضویت ایشان در هیات مدیره انجمن را لغو نکردیم و ایشان می‌توانند در هر سطحی به انتخابات نظارت کنند اما ما نمی‌توانیم ایشان را به‌عنوان رییس هیات مدیره سابق بپذیریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.