| کد خبر: 177253 |

◄ دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی متولی نمایشگاه بین‌المللی دریایی شد

نمایشگاهی که هرساله در کیش برگزار می‌شد با نمایشگاه دریایی که در تهران برگزار می‌شد تجمیع شد. به‌این‌ترتیب سالانه نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

تین نیوز

اختلاف‌نظر در انجمن صنایع دریایی باعث شد نمایشگاه جامع بین‌المللی دریایی با مدیریت دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شود.

به گزارش تین‌نیوز مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور درباره موضع و  نشست هفته گذشته انجمن مهندسی دریایی ایران در مورد بیستمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و نمایشگاه بین‌المللی دریایی توضیح داد: یکی از مطالبات به‌جای جامعه دریایی و بندری این بوده که با تعدد نمایشگاه‌های دریایی مواجه هستیم و نیاز است این نمایشگاه‌ها تجمیع شود. بر این اساس نمایشگاهی که هرساله در کیش برگزار می‌شد با نمایشگاه دریایی که در تهران برگزار می‌شد تجمیع شد. به‌این‌ترتیب یک نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران هرسال برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که همایش علمی صنایع دریایی که متولی آن انجمن مهندسی دریایی ایران است هیچ ارتباطی به ما ندارد، افزود: با طیف جدید انجمن مهندسی دریایی ایران برای امضا تفاهم‌نامه وارد مذاکره شدیم که در این اینی هیات مدیره قبلی نیز مکاتباتی داشت و خود را محق می‌دانست و  درواقع ما با اعتراض هیئت‌مدیره قبلی مواجه شدیم.

وی با اشاره به این‌که نمی‌توانستیم به دلیل دعواهای داخلی انجمن اجازه فرصت سوزی را بدهیم، گفت: به‌صورت شفاهی و غیررسمی درخواست حل این مشکل انجمن مهندسی دریایی ایران داشته‌ایم که تاکنون این مشکل حل‌نشده است. درمجموع نمایشگاه کیش نمایشگاه بین‌المللی دریایی است و  در تولیت و نظارت دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی برگزار می‌شود. همایش صنایع دریایی نیز از ابتدا هیچ ارتباطی به سازمان بنادر و دریانوردی نداشته و ندارد.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی همچنین در مورد جزئیات این رویداد نیز توضیح داد: نمایشگاه بین‌المللی دریایی با حضور ۲۴۸ شرکت داخلی و خارجی شامل  نیروی دریای ارتش، سپاه، شیلات، شورای عالی صنایع دریایی و درمجموع 230 شرکت داخلی بخش خصوصی و دولتی به همراه 18 شرکت خارجی از  کشورهای هلند، آلمان، فرانسه، یونان، عمان، چین و تایوان در نمایشگاه بین‌المللی دریایی حضور دارند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دریایی 26 تا 28 آذرماه در کیش، افزود: چند سالی است که دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی اقدام به برگزاری نمایشگاه دریایی می‌کند که هدف آن فراهم کردن بستری برای جامعه جهت آشنایی با شقوق مختلف دریا باشد. نمایشگاه محل تعامل شرکت‌های فعال دریایی با همدیگر است، به این مجموعه باید ارگان‌های دریایی را اضافه کرد که با یکدیگر تعامل داشته و منجر به یک سری توافق می‌شود.

مرزبان انتظارات از این همایش و نمایشگاه را این‌گونه برشمرد: ایجاد ظرفیت‌‎های جدید در تخلیه و بارگیری کالا و مسافر در بنادر ایران، توسعه و تجهیز ناوگان دریایی در ایران و منطقه با ساخت شناورهای مختلف، تعمیر و نگهداری و تامین تجهیزات دریایی و بندری، ساخت، بهره‌برداری و نگهداری از تجهیزات فراساحل، گردشگری، شیلات، خدمات بندری، دریایی، کشتی‌سازی و... ازجمله مواردی است که در نمایشگاه دریایی موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا برگزاری باکیفیت بالا و کمیت خوب نمایشگاه دریایی می‌تواند به دنیا و منطقه نشان دهد بدون توجه به این  تحریم‌ها ایران برنامه‌های خود را پیش ببرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.