| کد خبر: 177227 |

◄ رشد ۳۵۱ درصدی سفرهای دریایی خرمشهر

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر، به ارائه گزارشی از عملکرد این بندر از آبان ۹۶ تا آبان ۹۷ پرداخت و عملکرد این بندر را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر به تشریح اقدامات و عملکرد این مجموعه از آبان سال گذشته تا آبان سال جاری پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره‌کل بنادرودریانوردی خرمشهر، محمد محسنی به ارائه گزارشی از عملکرد این بندر از آبان ۹۶ تا آبان ۹۷ پرداخت و عملکرد این بندر را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد.

رشد ۶۷ درصدی ثبت تردد و ۳۵۱ درصدی سفرهای دریایی

وی در ابتدا در خصوص فعالیت‌های این بندر در حوزه گردشگری با اشاره به اقدامات صورت گرفته و رشد صورت گرفته در ثبت تردد و انجام سفرهای دریایی اظهار کرد: در حوزه گردشگری دریایی فعالیت‌های مختلفی صورت گرفته است که ازجمله این اقدامات می‌توان به جانمایی چهار پست اسکله در کارون و یک پست در جزیره مینو، ایجاد کمیته راهبری گردشگری در فرمانداری خرمشهر، ثبت تردد ۳۵۶ هزار و ۴۲۰ گردشگر در رودخانه‌های اروند و کارون در نوروز ۹۷ با رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال قبل، انجام ۵۰ هزار و ۲۲۴ سفر دریایی در نوروز ۹۵ با رشد ۳۵۱ درصدی نسبت به سال قبل، تدوین منشور حقوق گردشگری دریایی برای اولین بار در کشور، تهیه طرح گردشگری خط کروز اروند به چابهار با مشارکت چهار منطقه آزاد و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند، تدوین سرفصل دروس گردشگری دریایی به‌منظور تدریس در دانشگاه‌های پیام نور، توافق با شیلات کشور برای واگذاری دو بندر صیادی به بندر خرمشهر به‌منظور تبدیل به بندر گردشگری، امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه پیام نور خرمشهر برای برگزاری دوره آموزشی گردشگری دریایی و پیگیری برگزاری دوره تربیت تور لیدری گردشگری دریایی اشاره داشت.

روند احداث پروژه‌ها

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر در ادامه با اشاره به روند احداث پروژه‌ها در زمان اعلام‌شده گفت: در مدت‌زمان آبان ۹۶ تا آبان ۹۷ روند احداث پروژه‌ها در این بندر شامل پیشرفت ۷۰ درصدی روند احداث پایانه کانتینری، پیشرفت ۶۲ درصدی احداث چهار پست اسکله، پیشرفت ۸۷ درصدی احداث پس‌کرانه دو تا هفت و پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلام حریق در واحدهای اداره کل بوده است.

محسنی ادامه داد: سایر پروژه‌های در دست اقدام هم شامل پروژه نصب دوربین‌های مداربسته، پروژه فاز یک و دو احداث گیت‌های ورودی بندر خرمشهر، تعمیرات اساسی آسفالت درب سنتاپ تا پلیس‌راه، لایروبی کارون به طول ۵۰۰ متر و عمق سه‌متر و راه‌اندازی سایت قایقرانی در شهر خرمشهر با تمام امکانات ویژه آقایان و بانوان است.

پروژه‌های پایان‌یافته

وی بعد از اشاره به پروژه‌های در دست اقدام و روند پیشرفت هریک به پروژه‌های پایان‌یافته در بندر خرمشهر اشاره داشت و گفت: در خصوص پروژه‌های پایان‌یافته در بندر خرمشهر ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه تجهیزات و اجرای سیستم زیرساخت فیزیکی فیبر نوری و نصب و راه‌اندازی دکل‌های CCTV، انجام تعمیرات پنج ساختمان مهم اداره‌کل و لایروبی و نی‌زنی دو نهر دورقی و دوربند غربی اشاره داشت.

رشد صادرات در بندر خرمشهر

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر خبر از رشد بالای صادرات در این بندر داد و در ادامه با اشاره به اقدامات تخلیه و بارگیری و همچنین تردد مسافر طی سال گذشته و هفت ماه ابتدایی سال ۹۷ گفت: در این خصوص آمارها حکایت از رشد دارد و رشد ۱۳۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۶، رشد ۳۰۸ درصدی بارگیری در بندر خرمشهر در سال ۹۶ و همچنین رشد ۴۱ درصدی تردد مسافر بین‌المللی در بندر خرمشهر طی هفت‌ماهه نخست سال جاری ازجمله این موارد است.

توجه به‌سلامت شهروندان خرمشهری

اداره‌کل بنادرودریانوردی خرمشهر در بحث سلامت شهروندان خرمشهری هم اقداماتی را انجام داده است که محسنی با اشاره به آن‌ها تصریح کرد: در بحث سلامت و توجه به این مقوله در بین شهروندان خرمشهری اقداماتی همچون احداث سیستم مکانیزه بارگیری مواد فله و مواد معدنی مجهز به دستگاه شیپ لودر برای اولین بار بین بنادر کشور و راه‌اندازی سامانه شوتینگ آب (سیستم مه‌پاش آب) در محل دپوی مواد معدنی به‌منظور کاهش آلودگی زیست‌محیطی صورت گرفته است.

وی با اشاره به دیگر خدمات صورت گرفته توسط این بندر به‌خصوص در حوزه اجتماعی ادامه داد: در بحث اجتماعی ازجمله اقدامات صورت گرفته در بندر خرمشهر انجام ۴۰ خدمت اجتماعی در زمینه‌های گوناگون توسط بندر خرمشهر در سطح شهر ازجمله کمک به مساجد، حسینیه‌ها، بهسازی راه و محیط پیرامون بندر، اماکن آموزشی، تربیتی و درمانی و همچنین کمک به افراد بی‌بضاعت، بیماران و ... در راستای کاهش فشار از سازمان‌های امداد پایه ازجمله مواردی است که می‌توان به آن اشاره داشت.

خدمات‌رسانی به زائرین حسینی

بندر خرمشهر در ایام محرم و صفر خدمات مناسبی به زائران حسینی ارائه داد. محسنی با اشاره به این موارد گفت: در ایام محرم و صفر بندر خرمشهر خدمات مناسبی به زائران حسینی ارائه داد که ازجمله این موارد می‌توان به راه‌اندازی موکب در شلمچه، اختصاص پارکینگ به زائران در کوی کارکنان، اسکان مهمانان در مهمانسراهای اداره کل، خدمات‌رسانی به نیروهای نظامی و انتظامی و توزیع غذا اشاره داشت.

وی افزود: ازجمله دیگر اقدامات صورت گرفته در بندر خرمشهر برگزاری اولین دوره آموزشی دریانوردی با همکاری موسسه رده‌بندی ایرانیان و منطقه آزاد اروند برای دریانوردان عراقی، پیگیری راه‌اندازی مرکز آموزش دریانوردان ویژه دریانوردان عراقی و کویتی با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، - ساماندهی وضعیت ۳۶ نفر از نیروهای یگان حفاظت بندر خرمشهر، افزایش سرانه فضای سبز مجتمع بندری با انجام کاشت نخل، تعمیرات سالن سرو غذای اداره کل، خروج هفت‌هزار دستگاه کامیون نخاله مربوط به پروژه‌های ۱۰ ساله بندر، برگزاری اولین گردهمایی مدیران رسانه‌ای جنوب کشور و جشنواره رسانه و بندر خرمشهر و برگزاری جشن بزرگ خانواده است.

عناوین و گواهینامه‌های کسب‌شده

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر در پایان گفت: طی این مدت بندر خرمشهر توانست صاحب عناوین و گواهینامه‌هایی شود. ازجمله این موارد می‌توان به کسب رتبه نخست در بخش شاخص‌های اختصاصی و عملکرد نظام آموزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی خوزستان در جشنواره شهید رجایی، اخذ گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات براساس استاندارد ISO۲۷۰۰۱: ۲۰۱۳ از سوی سازمان افتای ریاست جمهوری، کسب عنوان خادم نمونه صادرات از سازمان منطقه آزاد اروند، تمدید اعتبار گواهینامه‌های بین‌المللی IMS، کسب مقام قهرمانی در یازدهمین دوره رقابت‌های عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان بنادر کشور و کسب مقام سوم دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی نیروهای یگان حفاظت سازمان بنادر اشاره کرد.

تشریح-اقدامات-و-عملکرد-بندر-خرمشهر-از-آبان-۹۶-تا-آبان-۹۷

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.