| کد خبر: 176546 |

محسنی خبر داد:

◄ خدمات پارکینگ و اسکان بندرخرمشهر به زائران اربعین

با هدف خدمات‌دهی به زائران، بندر خرمشهر در مرز شلمچه موکب برپا کرده است و توضیح داد: علاوه بر این امسال از ظرفیت‌های ادارای و سازمانی بندر به خصوص اراضی و اماکن برای خدمات رسانی به زائران استفاده کرده ایم.

تین نیوز

محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص خدمات این بندر به زائران اربعین، گفت: خرمشهر تنها بندری است که به دلیل نزدیکی به مرز شلمچه در مجاورت ورود و خروج زائران است و به همین دلیل هر ساله این بندر تمهیدات ویژه‌ای را برای زائران اربعین در نظر گرفته است.

وی خبر داد که با هدف خدمات‌دهی به زائران، این بندر در مرز شلمچه موکب برپا کرده است و توضیح داد: علاوه بر این امسال از ظرفیت‌های ادارای و سازمانی بندر به خصوص اراضی و اماکن برای خدمات رسانی به زائران استفاده کرده‌ایم.

محسنی در این باره توضیح‌داد که برای خدمات پارکینگ زائران در نزدیکی شلمچه فضایی را با ظرفیت700 تا 800 خودرو در نظر گرفتیم که به زائران استان‌های زیادی اعم از سیستان و بلوچستان استان‌های ساحلی و حتی تهران خدمات ارائه شده است. هم‌چنین در سال جاری از اماکن رفاهی هم برای اسکان زائران استفاده کردیم تا جایی که تا این لحظه بالغ بر 350 نفر پذیرش زائر در اماکن متعلق به بندر خرمشهر داشتیم.

او ادامه داد: علاوه براین با توجه به این‌که شاهد عدم همکاری عراق در تحویل ارز به زائران هستیم با پیش‌بینی این وضعیت تصمیم گرفتیم که با کسانی که فروش ارز آزاد داشتند هماهنگی انجام دهیم تا با حفظ منافع زائران با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار این بخش از نیاز زائران نیز تامین شود.

بر اساس توضیحات محسنی  این بندر در اربعین امسال در سه موضوع اسکان، ارز و پارکینگ  توانسته است خدمات‌دهی به زائران اربعین را در برنامه داشته باشد.

بندرخرمشهر با برخورداری از 230 هکتار وسعت، 20 پست اسکله، تجهیزات مدرن و پیشرفته، بهره‌مندی از سیستم حمل‌ونقل چندوجهی و مجاورت با کشورهای عراق و کویت، مهم‌ترین بندر تجاری ایران در زمینه ادرات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.