| کد خبر: 163905 |

سازمان بنادر، به نگهداری قبل از تعمیرات احتیاج دارد

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امیدواریم تا پایان نیمه اول سال جاری تجهیزات مورد نیاز بندر شهیدرجایی تحویل داده شود تا توان تجهیزاتی این بندر افزایش پیدا کند.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری دو دستاورد مهم را در حوزه مهندسی عمران و طرح‌های توسعه‌ای داشت. یکی افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و دیگری کلنگ زنی فاز سه طرح توسعه تکمیلی بندر شهیدرجایی بود.همچنین تمرکز ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های ریلی  و تعمیرات ریلی در بندر شهید رجایی داشته‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اللهیار درباره مهم‌ترین طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای که در سال ۹۶ و در مورد ایجاد خطوط ریلی در بنادر کشور، اذعان داشت: در بندر شهید رجایی حدود ۵۴ کیلومتر ریل  و در بندر امام دو برابر آن خط ریلی وجود دارد.از طرفی در بندر امیرآباد و در ارتباط با اسکله‌های ریلی در سال گذشته تصمیم‌گیری‌های صورت گرفت که امیدواریم فعالیت‌های مربوط به آن تکمیل و نهایی شود.

تعمیرات و نگهداری تجهیزات بندری اهمیت قابل‌توجهی دارد

وی بابیان اینکه تعمیرات، نگهداری و مهم شمردن آن بیش از گذشته در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرارگرفته است،تصریح کرد: ما حتی به نگهداری قبل از تعمیرات احتیاج داریم و باید در این بخش  تحت یک نظام هدفمند حرکت کرد.در حوزه‌ مربوط به ساخت‌وسازها نیز، موج‌شکن‌های مردمی و کوچک چندمنظوره ساخته شد که تقریباً تا پایان سال ۹۶عمده این موج‌شکن‌ها تحویل داده شد و به بهره‌برداری رسید.

مونتاژ جرثقیل‌های پسابرجامی در حال انجام است

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجهیزاتی کشور در سال ۹۶ ورود ١٢ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای یا "گنتری کرین" بود که با توجه به فضای به وجود آمده در پسابرجام انجام و در سال گذشته با شتاب بیشتری به کشور وارد شد. در حال حاضر تعداد چهار دستگاه از تجهیزات یادشده در اسکله بندر شهید رجایی واقع‌شده و مونتاژ مابقی در دستور کار قرارگرفته است.

ساخت ۱۵ دستگاه»ترانس تینر»توسط تولیدکنندگان داخلی

وی ادامه داد:در راستای تأمین تجهیزات، ۱۵ دستگاه «ترانس تینر» توسط تولیدکنندگان داخلی مدنظر قرارگرفته و خوشبختانه مشکلات و موانع قراردادی آن حل‌وفصل شده است . امیدواریم تا پایان نیمه اول سال جاری این تجهیزات تحویل بندر شهیدرجایی شود تا توان تجهیزاتی این بندر افزایش پیدا کند.

وی بابیان اینکه از دیگر رخدادهای حوزه تجهیزات در سال ۹۶ خارج‌سازی مغروقه ها و پاک‌سازی مسیر تردد کشتی‌ها به جهت ایمن‌سازی بود،خاطرنشان کرد:چندین شناور بزرگ در آب‌های اروند و خور موسی از آب بیرون آمد و مسیر مربوطه پاک‌سازی شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.