| کد خبر: 159223 |

◄ روزنامه‌های ایران این‌گونه به غرق شدن «سانچی» پرداختند

در پی این حادثه مطبوعات سراسر کشور نسبت به آن واکنش نشان دادند. عمده تیترهای مطبوعات به رویکری عاطفی به همدردی و ابراز تاسف از این سانحه اختصاص داشت.

تین نیوز

سانحه نفتکش سانچی و جان‌باختن دریانوردان ایرانی بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات و رسانه‌های کشور داشت.

به گزارش تین‌نیوز، روز گذشته و پس از 8 روز سرانجام نفتکش سانچی با انفجار مهیبی شعله کشید و غرق شد. در پی این اتفاق پیکر جان‌باختگان این سانحه نیز همراه با شناور غرق شد و بر اساس اظهارنظر مسئولان مربوطه عملا امکان جستجوی پیکر این دریانوردان وجود ندارد.

این ماجرای غم‌انگیز  پایان تلخی یافت و موج سوگواری کشور را فراگرفت. همچنین هیئت دولت امروز را عزای عمومی اعلام کرد. در پی این حادثه مطبوعات سراسر کشور نسبت به آن واکنش نشان دادند. عمده تیترهای مطبوعات به رویکری عاطفی به همدردی و ابراز تاسف از این سانحه اختصاص داشت.

با این حال، تعداد نسبتا زیادی از روزنامه‌های امروز از یک عکس اشتباه به عنوان عکس یک استفاده کردند. «آفتاب»، «جمهوری اسلامی»، «وطن‌امروز» و « ابرار» از جمله نشریاتی بودند که به اشتباه عکسی مربوط به جنگ نفتکش‌های خلیج‌فارس را به جای تصویر نفتکش سانچی چاپ کردند. البته وطن‌امروز در نسخه وب‌سایت خود عکس یک روزنامه را تغییر داد.

وطن

آفتاب

ابرار

روشن است که به دلیل بروز سانحه دور از مرزهای آبی کشور و شرایط ویژه سانحه که امکان عکاسی را سخت می‌کرد، عکس‌های متفاوت نسبتاً کمی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. با این حال استفاده تا حدود زیادی گسترده  از یک عکس اشتباه که در فضای مجازی مورد استفاده قرار گرفت، نشانه‌ رویکرد غیرحرفه‌ای به کار روزنامه‌نگاری و مقوله عکاسی ژونالیستی است.

از سوی دیگر برخی از مطبوعات نیز به جای عکس‌های نفتکش در حال سوختن، تصاویری از خانواده‌های داغدار دریانوردان را به عنوان عکس یک برگزیده‌اند. تصاویری که گاه به پرتره نزدیک شده است. اینکه آیا در چنین شرایطی مجاز هستیم تا برای نشان‌دادن میزان فاجعه تصاویری از لحظات تاثربرانگیز و شاید تا حدود زیادی خصوصی این خانواده‌ها منتشر کنیم، موضوعی است که به جد باید مورد بررسی قرار گیرد.

شهروند

تعدادی از مطبوعات امروز کشور نیز ترجیح داده‌اند به جای عکس از طرح استفاده کنند. 

قانون

 

بهار

 

امتیاز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.