| کد خبر: 157539 |

◄ حمل‌ونقل باید یک صنعت مستقل باشد

در حال حاضر حمل‌ونقل سرویس‌دهنده است و به بخش مسافری، پتروشیمی و بقیه بخش‌ها سرویس می‌دهد.

تین نیوز

یک کارشناس لجستیک می‌گوید: حمل‌ونقل باید تبدیل به یک صنعت بشود. یعنی در واقع تبدیل به یک اقتصاد شود. باید روی پای خودش بایستد و درآمد مستقل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بهروز فتحی در گفتگو با این شبکه خبری با اشاره به روز ملی حمل‌ونقل گفت:  در حال حاضر حمل‌ونقل سرویس‌دهنده است و به بخش مسافری، پتروشیمی و بقیه بخش‌ها سرویس می‌دهد.

او افزود: اما اگر خودش تبدیل به صنعت مستقل شود می‌تواند با توجه به وضعیت ممتاز ایران از نظر دسترسی به آب‌های بین‌المللی و کریدورهای حمل‌ونقل ترانزیتی، نیروی انسانی جذب کند . اشتغالزایی کند.

فتحی تصریح کرد: اما وقتی همیشه زیر سایه دیگر صنعت‌ها باشد، این امر ممکن نمی‌شود. حمل‌ونقل در حال حاضر منتظر است تا از آن سرویس بخواهند و بعد سرویس بدهد. اما اگر یک صنعت شود برای خودش بازاریابی و جذب سرمایه می‌کند.

این کارشناس لجستیک با بیان اینکه ما در زمینه لجستیک ضعیف هستیم تاکید کرد: لجستیک ما باید با یک بخش قوی ادغام شود. باید از جایی شروع کنیم که مزیت نسبی داریم. اگر می‌خواهیم حمل‌ونقل کشور را توسعه بدهیم و از وضعیت فعلی آن را خارج کنیم، باید مثلا به سراغ پتروشیمی برویم و پترولجستیک ایجاد کنیم.

او افزود: چون در این بخش قوی هستیم. در این صورت هم دانش منتقل می‌شود و هم سرمایه در مسیر درستی قرار می‌گیرد. در مرحله بعد هم اینکه با توجه به اینکه ما کشوری هستیم که از نظر ذخایر انرژی غنی است، اگر در این بخش لجستیک قوی داشته باشیم می‌توانیم هاب انرژی منطقه باشیم و حتی ممکن است کشورهای دیگر هم برای انتقال انرژی از ظرفیت‌های ایران استفاده کنند.

فتحی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کار مثبتی در این زمینه انجام دهیم باید روی نقاط قوت تمرکز کنیم و نقاط ضعف را با پوشش این بخش‌ها و حمایت آنها رشد بدهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.