| کد خبر: 153869 |

طالع بینی بازار بانکرینگ LNG تا سال 2023

انتظار می رود، بازار جهانی بانکرینگ LNG شاهد نرخ رشد سالانه ترکیب 62.5 درصد تا سال 2023 باشد.

تین نیوز

انتظار می رود، بازار جهانی بانکرینگ LNG شاهد نرخ رشد سالانه ترکیب 62.5 درصد تا سال 2023 باشد.

به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت تحقیقاتی بازار Energias Market Research آرژانتین در گزارش خود پیش بینی کرد، بازار جهانی بانکرینگ LNG نرخ رشد سالانه ترکیب ( CAGR) در حدود 62.5 درصد و درآمد نزدیک به دو نیم میلیارد دلار را تا سال 2023 میلادی تجربه خواهد کرد.

این گزارش ادامه داد: رشد تقاضای LNG به منظور کاهش ردپای کربن در صنعت کشتیرانی در راستای سیاست سختگیرانه انتشارات و آلودگی، به کارگیری مقرون به صرفه ترین سوخت جایگزین و همچنین افزایش چشم گیر ابتکارات دولتی در حمایت از پذیرش LNG را می توان ازعوامل اصلی رشد بازار بانکرینگ LNG در صنعت کشتیرانی بیان داشت.

این گزارش ادامه داد: بانکرینگ LNG روشی است که گاز مایع طبیعی را جهت مصرف در کشتی فراهم می کند. از مزیت های LNG می توان به کاهش آلودگی اشاره کرد، آلودگی هایی که کشتی ها با بکارگیری روش های سنتی سوخت گیری ایجاد می کنند. LNG یک راه حل بالقوه برای پاسخگویی به نیاز مقتضیات سوخت پاک است، چرا که سوخت مذکور میزان ناچیزی محتوی سولفور را در خود دارد و احتراق آن نیز نیتروژن اکسید کمتری را در مقایسه با نفت کوره و نفت دیزل دریایی تولید می کند.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: سوخت بانکرینگ عمدتا در شناورهای دریایی مانند شناورهای فله خشک و کارگوی عمومی،تانکرها،کشتی های کانتینری، شناورهای فراساحل و کشتی های مسافربری مورد استفاده قرار می گیرد.

ناگفته نماند، هزینه اولیه بالا توسعه زیرساختاری، چشم انداز تنظیمی و رقابت برای سوخت های جایگزین چالش هایی هستند که بازار بانکرینگ LNG با آن ها دست و پنجه نرم می کند.

چرخه تکامل سوخت مبتنی بر ذغال سنگ به سوخت مبتنی بر نفت قرن ها به طول انجامید، اما چرخه تکامل از سوخت های مبتنی بر نفت به سوخت مبتنی بر گاز خیلی طول نخواهد کشید. سیاست سختگیرانه سازمان جهانی دریانوردی IMO انگیزه و محرکی قوی برای توسعه زیرساختار بانکرینگ LNG در سراسر جهان خواهد بود. در حال حاضر، صنعت کشتیرانی تلاش می کند موانع تجاری و ساختاری که سدی در مقابل پذیرش LNG به عنوان سوخت دریایی هستند را مرتفع سازد.

علیرغم اینکه سوخت های جایگزین دیگری نیز در دسترس هستند، اما LNG به دلیل پاکیزگی،عرضه پایدار ومقرون به صرفه، یک گزینه خیلی خوب سوخت دریایی است که می تواند در آینده مورد استفاده قرار گیرد. صنعت کشتیرانی همچنین تلاش می کند بانکرینگ LNG را از طریق پایین آوردن هزینه های زنجیره عرضه، جذاب تر سازد.

لازم به ذکر است: زیرساختار بانکرینگ LNG در کشورهای اروپا و آسیایی به طور فزاینده ای در حال توسعه است، کشورهایی مانند سنگاپور، بلژیک و نروژ در توسعه زیرساختاری LNG بر روی بنادر خود، گوی سبقت را از بقیه ربوده اند و دیگر کشورها نیز به زودی به این کاروان خواهند پیوست.

سنگاپورهمکاری خود با بنادری مانند روتردام هلند، Zeebrugge و آنتورپ بلژیک در اروپا را برای تهیه استانداردها و قوانین مشترک برای بانکرینگ LNG آغاز کرده است.

افزون بر این، اروپا پیشگام بازار بانکرینگ LNG خوانده می شود، در حال حاضر، تعداد زیادی از بنادر این قاره با تغییرات زیرساختاری برای ایجاد امکانات بانکرینگ LNG روبه رو هستند. افزون بر این، کمیسیون اروپا اعلام کرده است که مبلغ هنگفتی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای توسعه زیرساختار حمل و نقل پایدار و کارآمد شامل تعدادی از پروژه های بانکرینگ LNG، اختصاص داده خواهد شد.

این گزارش در پایان با اشاره به اینکه بازار بانکرینگ LNG حوزه آسیا اقیانوس آرام با سرعت در حال توسعه است، نوشت: افزایش نگرانی محیطی همراه با سیاست انتشارات سختگیرانه IMO یک محرک قوی برای کشورهای آسیایی جهت توسعه زیرساختار بانکرینگ خود در این منطقه را به وجود آورده است. برای مثال، ژاپن ایجاد تسهیلات بانکرینگ کامیون به کشتی را در بندر یوکوهاما آغاز کرده است و تلاش می کند این بندر را به هاب LNG منطقه در آینده ای نزدیک تبدیل کند.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.