| کد خبر: 141886 |

◄ نگاهی به برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه در بخش دریایی

تجهیز و توسعه امکانات بنادر، شکل‌دهی شبکه بنادر به منظور فعال‌سازی بنادر کوچک، توسعه خطوط ریلی در درون بنادر بزرگ از جمله برنامه‌های عباس آخوندی برای در بخش دریایی و در دولت دوازدهم است.

تین نیوز

تجهیز و توسعه امکانات بنادر، شکل‌دهی شبکه بنادر به منظور فعال‌سازی بنادر کوچک، توسعه خطوط ریلی در درون بنادر بزرگ از جمله برنامه‌های عباس آخوندی برای در بخش دریایی و در دولت دوازدهم است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سرانجام پس از گمانه‌زنی‌ها و انتظارها، حسن روحانی دیروز لیست کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد و عباس آخوندی بار دیگر برای تصدی پست وزارت راه‌وشهرسازی پیشنهاد شده است.

آخوندی امروز برنامه خود را در دولت دوازدهم ارائه داد که نگاهی گذرا بر مهم‌ترین برنامه‌های او در بخش دریایی خواهیم داشت.

وزیر راه‌وشهرسازی که همواره نشان داده به محدوده ایران فرهنگی علاقه‌مند است این بار نیز برنامه ویژه‌ای را برای احیای این گستره در بخش دریایی در نظر گرفته است. در بخشی از این برنامه آمده است: «تشویق برقراری خطوط دریایی و هوایی و زمینی و ریلی گردشگری با هماهنگی آژانس‌های گردشگری در حوزه تمدنی ایران و جهان اسلام».

آخوندی به طور خاص نیز به بنادر پرداخته که عمدتا ادامه برنامه‌هایی است که در دولت یازدهم آغاز کرده است. در این راستا، تجهیز و توسعه امکانات بنادر، شکل‌دهی شبکه بنادر به منظور فعال‌سازی بنادر کوچک، توسعه خطوط ریلی در درون بنادر بزرگ، توسعه پس‌کرانه‌ها و هم‌چنین توسعه و تجهیز پایانه‌های مرزی زمینی، ریلی و هوایی از جمله برنامه‌های او برای تقویت بخش بندری کشور است.

وزیر راه‌وشهرسازی که تحصیلات خود را در رشته اقتصاد به پایان برده است بارها نشان داده که علاقه‌مند به ایجاد فضای رقابتی و تقویت بخش بازرگانی است. با همین نگاه، ارتقای رویکرد بازرگانی در مدیریت و گسترش ظرفیت استفاده از توانمندی بخش خصوصی از طریق واگذاری مدیریت بنادر کشور و به صورت مشارکت عمومی-خصوصی (از جمله انعقاد قرارداد واگذاری عملیات نگهداری و بهره‌برداری فازهای 1 و 2 بندر شهید رجائی) از برنامه‌هایی است که آخوندی برای تقویت بخش اقتصادی دریایی مد نظر دارد.

متن کامل برنامه وزیر راه‌ و شهرسازی را اینجا می‌توانید بخوانید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.