| کد خبر: 141266 |

کشتیرانی NYK ژاپن جریمه شد

شرکت کشتیرانی NYK ژاپن پس از اقرار به جرم خود از سوی دادگاه فدرال استرالیا به پرداخت جریمۀ 25 میلیون دلاری استرالیا محکوم شد.

تین نیوز

شرکت کشتیرانی NYK ژاپن پس از اقرار به جرم خود از سوی دادگاه فدرال استرالیا به پرداخت جریمۀ 25 میلیون دلاری استرالیا محکوم شد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا، دادگاه فدرال استرالیا شرکت کشتیرانی NYK ژاپن را به رفتار مجرمانه کارتل محکوم و دستور پرداخت جریمۀ 25 میلیون دلاری را به موجب حمل و نقل وسایل نقلیۀ موتوری به استرالیا در بازۀ زمانی سال 2009-2012 میلادی صادر کرد.
 
بر اساس این گزارش، جریمۀ مذکور دومین رقم سنگینی است که کمیسون رقابت و مشتری استرالیا (ACCC) صادر کرده است. بر همین اساس، قاضی پرونده اولین تعقیب قانونی موفقیت آمیز در بحث مفاد کارتل در قانون رقابت و مشتری را در سال 2010 (CCA) اعلام کرده بود.
 
به دنبال بررسی گسترده ACCC، این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: شرکت کشتیرانی NYK ژاپن موظف به رعایت مفاد کارتل و هماهنگی با دیگر خطوط کشتیرانی بر سر حمل وسایل نقلیه به استرالیا بوده است.
 
این کمیسیون ادامه داد: کارتل از ماه فوریه سال 1997 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است و بر حمل و نقل وسایل نقلیه به استرالیا از طریق خط کشتیرانی NYK ژاپن و دیگر خطوط کشتیرانی از مبدا آسیا، آمریکا، و اروپا از سوی بزرگترین کارخانه های تولید کنندۀ خودرو از جمله نیسان، سوزوکی، هوندا، تویوتا و مزدا نظارت داشته است.
 
این گزارش ضمن اشاره به اقرار شرکت NYK ژاپن به جرم خود ادامه داد: این شرکت در 18 جولای سال 2016 میلادی به جرم خود و در دادگاه فدرال استرالیا اقرار کرد. در همین رابطه، کمیسیون ACCC گفت: شرکت کشتیرانی ژاپن در تمامی بررسی های انجام شده از سوی کمیسیون همکاری های لازم را داشته است و این امر کاهش جریمه را برای شرکت به همراه داشت. بنابراین، میزان جریمۀ نهایی 100 میلیون دلار برآورد شد. 
 
در ادامۀ این گزارش، رئیس کمیسیون ACCC گفت: انجمن استرالیا به شدت به وسایل نقلیه وارداتی وابسته است. به همین دلیل جریمۀ شرکت کشتیرانی ژاپن دومین جریمۀ سنگین است که بر اساس مادۀ رقابت و مشتری تعیین شده است و شامل یک تخفیف در پرداخت به موجب همکاری صادقانه این شرکت با دادگاه و کمیسیون است.
 
قاضی این پرونده نیز در این باره گفت: جریمه یک تخفیف جهانی 50 درصدی برای شرکت ژاپنی است که در نخستین دادخواست به جرم خود اقرار کرد و همکاری های لازم را با دو گروه مهم در روشن شدن مسئله داشت.
این محکومیت که از سوی دادگاه فدرال استرالیا برای شرکت ژاپنی مطرح شد هشداری جدی را به صنعت و انجمن های تجاری در سطح گسترده می دهد.
 
خط کشتیرانی K Line ژاپن نیز بررسی و در ماه نوامبر به رفتار مجرمانه کارتل محکوم شد اما بررسی های بیشتر در دست اجراست.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.