| کد خبر: 140237 |

ایتالیا نفتکش‎هایش را می‎فروشد

شرکت کشتیرانی DIS ایتالیا قصد دارد تعدادی از کشتی‎های نفتکش ناوگانش را بفروشد.

تین نیوز

شرکت کشتیرانی d’Amico International Shipping (DIS) موفق شد جلوی ضرر ناشی از شرایط نامطلوب در بازار کشتی‎های نفتکش را در 3 ماهه دوم سال 2017 میلادی بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز، این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نزدیک به 8 میلیون دلار ضرر کرد، در حالی که در مدت مشابه سال پیش در حدود 6.4 میلیون دلار سود کرده بود. این شرکت کشتیرانی ایتالیایی در نیمه نخست سال 2017 نیز 6.2 میلیون دلار ضرر کرد در حالی که  در  6 ماه نخست سال 2016 میلادی 13.5 میلیون دلار سود را گزارش کرده بود.

دلیل این اختلاف درآمدی در نیمه نخست امسال و سال 2016 ضعف در بازار کشتی های نفتکش به ویژه در 3 ماهه دوم سال است. نرخ اجاره کشتی های DIS در بازارهای مقطعی طی نیمه نخست امسال به روزانه 12 هزار و 492 دلار رسید، این نرخ در مدت مشابه سال گذشته روزانه 16 هزار و 848 دلار بود.

کشتیرانی d’Amico اعلام کرد که درآمدهای معادل اجاره زمانی (TCE) این شرکت در سه ماهه دوم سال به 62.1 میلیون دلار رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 69.4 میلیون دلار بوده است.

درآمدهای معادل اجاره زمانی d’Amico در نیمه نخست سال نیز 128.7 میلیون دلار بود که در مقایسه با مقدار 144.5 میلیون دلار ثبت شده در نیمه نخست سال 2016، اندکی کاهش نشان می دهد.

مارکو فیوری، مدیرعامل d’Amico اظهار کرد: "صنعت کشتیرانی حمل محصولات نفتی در 3 ماهه دوم سال شاهد بازار چالش‎برانگیزی بود. دلیل این امر نیز میزان بالای تحویل کشتی های نوساز، آغاز فصل تعمیرات پالایشگاهی، و سطح ذخایر بالای محصولات نفتی در سطح جهان بود. با در نظر گرفتن این مسائل از نتیجه شرکت در این مدت راضی هستم."

این شرکت پس از فروش 2 فروند کشتی MR2 خود در 3ماهه نخست سال، با فروش و اجاره مجدد یک فروند کشتی خود توانست از نظر مالی عملکرد مثبتی بر جای بگذارد. کشتیرانی d’Amico در نظر دارد که 3 فروند کشتی دیگر خود را بفروشد.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.