| کد خبر: 139779 |

◄ بازمهندسی نقشه راه خدمات الکترونیکی در سازمان بنادر

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی از بازمهندسی فرایندهای کسب و کار و تدوین نقشه راه خدمات الکترونیکی در بسترهای وب و موبایلی در این سازمان با هماهنگی دیگر معاونت‌ها و ادارات کل بنادر خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی از بازمهندسی فرایندهای کسب و کار و تدوین نقشه راه خدمات الکترونیکی در بسترهای وب و موبایلی در این سازمان با هماهنگی دیگر معاونت‌ها و ادارات کل بنادر خبر داد.

به گزارش‌تین‌نیوز، حمیدرضا آبایی گفت:این اقدام با هدف اجرای تاکیدات مدیرعامل سازمان مبنی بر ضرورت اجرای طرح‌های دولت الکترونیک، تسهیل ارایه خدمات و تکریم ارباب رجوع با در نظر گرفتن حقوق شهروندی صورت گرفت.

وی افزود: از اهم اقدامات ایجاد درگاه و اجرای سامانه پرداخت الکترونیکی، تهیه و راه اندازی اپ سازمانی به‌نام همراه دریانورد و ربات‌های تلگرامی خدمات الکترونیکی است که در تمامی آنها فرایندهای الکترونیکی از جمله صدور اجازه حرکت کشتی‌ها، امور دریانوردان و استعلام مدارک آنها، رهگیری کالا و کانتینر،  حواله الکترونیکی کالا و کانتینر، ثبت شرکت‌های کارگزاری، جذب سرمایه‌گذاری، امور مناطق ویژه از جمله مجوز فعالیت و همچنین صدور مجوز ساخت سازه‌های ساحلی، پایش پارامترهای دریایی و در نهایت فروش اینترنتی بلیت مسافرت‌های دریایی بارگذاری شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این اقدمات هم اکنون بدون نیاز به حضور افراد حقیقی و حقوقی انجام می‌پذیرد و خوشبختانه در ارزیابی دولت الکترونیک نیز سازمان در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.

او اظهار امیدواری کرد با ارایه وب سرویس‌هایی در تبادل اطلاعات الکترونیکی با سایر دستگاه‌ها، گام‌های اساسی برداشته شود. هر چند به گفته وی در حال حاضر با گمرک ایران، ثبت احوال، ثبت شرکت‌ها، ستاد مبارزه با قاچاق، پخش و پالایش تبادل الکترونیکی برقرار شده است.

آبایی گفت: هم اکنون تمامی این موارد در سایت سازمان به نشانی pmo.ir بارگذاری شده و کلیه ذینفعان می‌توانند با مراجعه به آنها از این خدمات بهره‌مند گردند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.