| کد خبر: 136095 |

حمله باج افزار 'پتیا' فعالیت بزرگترین بندر کانتینربر هند را متوقف کرد

حمله سایبری باج افزار'پتیا' به بندر جواهر لهل نهرو در بمبئی ،فعالیت بزرگترین بندر کانینتربر هند را متوقف کرد.

تین نیوز

حمله سایبری باج افزار'پتیا' به بندر جواهر لهل نهرو در بمبئی ،فعالیت بزرگترین بندر کانینتربر هند را متوقف کرد.

 به گزارش ایرنا، مقامات بندر جواهر لعل نهرو روز چهارشنبه اعلام کردند حمله باج افزار 'پتیا' از شب گذشته به سیتسم نرم افزاری بندر،کار جابجایی ،تخلیه و بارگیری بندر را متوقف کرده است.

بندر جواهر لعل نهرو یکی از بزرگترین بنادر حمل ونقل کانتینری هند است که حدود 55 درصد از محموله های کانتینری این کشور از این بندر صورت می گیرد.

بندر جواهر لعل نهرو قرار است در طرح توسعه 2 لنگر گاه به طول 640 متر و سه لنگرگاه چند منظوره، 85 میلیون دلار در توسعه بندر چابهار مشارکت کند.

براساس گزارش های منتشر شده، شرکت های بزرگ جهان از روسیه تا آمریکا روز گذشته هدف حمله باج افزار موسوم به پتیا (Petya) و یا ایکس پتر(EXpetr) قرار گرفت .

این باج افزار که 80 شرکت را در روسیه و اوکراین از کار انداخت، تاکنون بیش از 300 هزار رایانه را در کشورهای مختلف قفل کرده است.

این باج افزار برای باز کردن قفل از رایانه های مورد حمله 300 دلار باج با واحد پول مجازی 'بیت کوئین' از قربانیان درخواست کرده است .

این باج افزار با استفاده از کد (Eternal Blue) که به عقیده کارشناسان از سازمان امنیت امریکا به سرقت رفته به حملات سایبری دست می زند.

این حمله سایبری یک ماه پس از آلوده شدن هزاران رایانه در سراسر جهان توسط باج افزار 'وانا کرای' که با قفل کردن اطلاعات حساس انجام شده است .

نکته جالب اینکه باج افزار واناکرای نیز که ماه پیش در اینترنت منتشر شد از همین کد (Eternal Blue) استفاده کرده بود.

در این حمله، علاوه بر آلوده شدن 102 رایانه پلیس اندراپرادش ،تولید خودرو درکارخانه مشترک نیسان و رنو در چنای برای مدتی متوقف شد.

دولت هند پس از این حمله از مقامات دولتی در مراکز حساس خواست برای جلوگیری از سرقت اطلاعات از رایانه هایی استفاده کنند که به اینترنت متصل نیستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.