توسعه مشارکتی راه های روستایی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۶۰ کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت در قالب پروژههای مشارکتی در محورهای فرعی و روستایی این استان اجرایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۶۰ کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت در قالب پروژه های مشارکتی در محورهای فرعی و روستایی این استان اجرایی شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، جعفر شهامت اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۴، پروژه های متعددی در حوزه احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی با مشارکت مردم و دستگاه های محلی در سطح استان به اجرا درآمده است.
وی با بیان اینکه این اقدامات در قالب پروژه های مشارکتی و با هدف بهبود زیرساخت های ارتباطی و ارتقای سطح خدمات رسانی در مناطق روستایی انجام شده، افزود: در مجموع، ۴۰.۲ کیلومتر عملیات زیرسازی، ۲۵.۷ کیلومتر آسفالت و ۶ دستگاه ابنیه فنی در قالب پروژه های احداث و آسفالت انجام شده است.
شهامت جزئیات پروژه های اجرایی را این گونه تشریح کرد: احداث و آسفالت جاده قدیم بجستان – فخرآباد و باغات به طول ۵ کیلومتر، احداث محور نوق – انــارستانک به طول ۶ کیلومتر، احداث راه مرزی چاه گز – موسی آباد به طول ۹ کیلومتر و احداث راه روستایی قشلاق، دهنه چهل، قلعه نو، یکه بید – چنارسوخته – جهانگیر، و گراتی از جمله پروژه های شاخص محسوب می شود.
وی همچنین از اجرای پروژه هایی همچون اصلاح مسیر شایع، آسفالت راه دهنو – هاشم آباد – دستجرد آقابزرگ، و عملیات ابنیه فنی در مسیر میدان بسیج – سه راهی رامشین (اسید سیتریک) خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها نقش مؤثری در تسهیل تردد، کاهش زمان سفر و ارتقای ایمنی محورها داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی در ادامه از اجرای پروژه های متعـدد روکش آسفالت مشارکتی نیز خبر داد و گفت: در این بخش، ۳۶.۲ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای فرعی و روستایی اجرا شده است.
وی افزود: محورهای شاخص این بخش شامل روکش آسفالت محور مرزی چاه گز – موسی آباد به طول ۱۷ کیلومتر، نوده – شیخ لو به طول ۸.۵ کیلومتر، روداب – ملوند به طول ۵.۳ کیلومتر، نیل شهر – منصوریه، و تعریض و روکش آسفالت محور حکم آباد – نقاب است.
شهامت در پایان با تأکید بر اهمیت مشارکت های مردمی در اجرای پروژه های عمرانی تصریح کرد: توسعه پایدار راه های روستایی، نه تنها منجر به بهبود معیشت و رفاه ساکنان این مناطق می شود، بلکه یکی از مؤلفه های کلیدی در ایجاد عدالت فضایی و کاهش شکاف شهری و روستایی به شمار می آید.