| کد خبر: 260967 |

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی در راه آهن مشهد

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: توسعه سکوهای ایستگاه راه آهن شهید مطهری مشهد با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای رونق صادرات ریلی از خراسان رضوی به آسیای مرکزی انجام شد.

تین نیوز

مصطفی نصیری ورگ با اشاره به سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی در  راه آهن مشهد، در تشریح جایگاه ایستگاه راه آهن شهید مطهری، گفت: طی پنج ماه ابتدایی سال جاری ۴۰۲ هزار تن کالا از راه آهن خراسان و ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نصیری ورگ با بیان اینکه مقصد عمده این کالاهای صادراتی به ترتیب کشورهای ترکمنستان و ازبکستان بوده است، گفت: سیمان و مصالح ساختمانی عمده ترین این کالاهای صادراتی می باشد.

مدیر کل راه آهن خراسان بیان داشت: از مجموع این تناژ کالای صادراتی، ۳۸۸ هزار تن معادل ۹۶ درصد در ایستگاه راه آهن شهید مطهری بارگیری شده که نشان دهنده اهمیت این بارانداز ریلی در حوزه صادرات ریلی کشور از مرز سرخس است.

وی ادامه داد: طرح توسعه ایستگاه راه آهن مشهد از شهریور ماه پارسال در بخش های مختلف کلید خورد و تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال فقط در بخش توسعه سکوهای بارگیری هزینه شده است.

نصیری ورگ گفت: طی ماه های گذشته با اجرای طرح توسعه، طول سکوی شماره یک ایستگاه راه آهن مطهری از ۲۵۰ به ۴۵۰ متر افزایش یافت و در حال حاضر سکوهای یک و دو این ایستگاه راه آهن به صورت همزمان ظرفیت تخلیه و بارگیری ۲۸۰ واگن باری را دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون ساخت سکوی سوم ایستگاه راه آهن شهید مطهری به طول ۴۵۰ متر و عرض ۱۵ متر در حال انجام است که تا دوماه دیگر این طرح خاتمه یافته و ظرفیت بارگیری، تخلیه و «ترانشیپمنت» همزمان کالا در این ایستگاه به ۳۵۰ واگن باری افزایش می یابد.

ایستگاه راه آهن شهید مطهری در ۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، در بخش رضویه این شهرستان و در حاشیه جاده مشهد -فریمان واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.