| کد خبر: 252718 |

خواب کامیون ها در مرز سرخس ایران با ترکمنستان به صفر رسید

فرماندار سرخس در خراسان رضوی گفت: تسهیل و سازمان دهی فعالیت های مرزی سبب کاهش معطلی کامیون ها در مرز این شهرستان شد به نحوی که تا هشت شب خواب کامیون های تجاری در این مرز اکنون به صفر رسیده است.

تین نیوز

فرماندار سرخس در خراسان رضوی گفت: تسهیل و سازمان دهی فعالیت های مرزی سبب کاهش معطلی کامیون ها در مرز این شهرستان شد به نحوی که تا هشت شب خواب کامیون های تجاری در این مرز اکنون به صفر رسیده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، حسن نوری زاده افزود: فعالیت گمرک سرخس در بهمن ماه جاری ۲۴ ساعته شد یعنی در هر ساعت از شبانه روز ناوگان تجاری جاده ای در منطقه ویژه اقتصادی سرخس پذیرش می شود و امور گمرکی و مرزی را انجام می دهد و به محض باز شدن مرز، فردای آن روز کامیون از مرز خروج می کند.

وی گفت: از طرفی به دلیل اختلاف ساعت، فعالیت مرز ترکمنستان ساعت ۶:۳۰ دقیقه به وقت ایران آغاز می شود که با تمهیدات صورت گرفته فعالیت مرزی ایران نیز با وقت محلی همسایه شمالی تطبیق شد و خروج از مرز ایران نیز در زمان یاد شده انجام می شود.

فرماندار سرخس اظهار داشت: همچنین ماه گذشته درب خروج ناوگان جاده ای از گمرک به سمت ترکمنستان به چهار درب افزایش یافت و درب ورود ناوگان از ترکمنستان به ایران نیز به ۲ درب افزایش یافت.

نوری زاده ادامه داد: علاوه بر سه تحول یاد شده در ارائه امور مرزی و گمرکی، نمایندگان ۹ نهاد متولی مرزی اکنون در ساختمان "پنجره واحد مرزی" واقعه در منطقه ویژه مستقر شده و پاسخگویی مناسبی به رانندگان و شرکت های حمل و نقل دارند.

سه ماه قبل و بر اساس اعلام انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، کامیون های ترانزیتی حدود چهار روز برای ورود به خاک ترکمنستان معطل شده و به اصطلاح پشت این مرز "خواب" داشتند.

براساس اعلام اداره کل گمرک سرخس در حال حاضر روزانه حدود ۶۰۰ دستگاه تریلی و کامیون با انجام امور گمرکی در این مرز زمینی سرخس تردد دارند.

پایانه مرزی "سرخس" در شمال شرقی خراسان رضوی و ۱۸۵ کیلومتری مشهد، با قدمت ۲۸ ساله در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان قرار دارد و هم اکنون به کانون توجه تبادلات تجاری منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده است.

پارسال ۳.۲ میلیون تن از مبادلات تجاری خارجی کشور شامل صادرات، واردات و ترانزیت به ارزش ۵.۶ میلیارد دلار از مرزهای جاده ای و ریلی این شهرستان انجام شد.

بر این اساس ۱.۷ میلیون تن از این اقلام، ترانزیت ورودی و حدود ۷۰۰ هزار تن نیز ترانزیت خروجی است که بیشتر آن از طریق مرز ریلی سرخس و بقیه از مرز جاده ای صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.