| کد خبر: 252473 |

ساماندهی محورهای مواصلاتی شرق کشور؛ افزایش سهم ایران در ترانزیت بین المللی

مدیر کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق از افتتاح بخشی از بزرگراه مشهد-دوغارون خبر داد و گفت: 10 کیلومتر دیگر از باند دوم محور مشهد- فریمان-تربت جام- دوغارون با هدف اتصال مناطق پرجمعیت استان خراسان رضوی و افزایش ظرفیت های ترانزیتی بین المللی به کشور افغانستان زیر عبور قرار گرفت.

تین نیوز

 مدیر کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق از افتتاح بخشی از بزرگراه مشهد-دوغارون خبر داد و گفت: 10 کیلومتر دیگر از باند دوم محور مشهد- فریمان-تربت جام- دوغارون با هدف اتصال مناطق پرجمعیت استان خراسان رضوی و افزایش ظرفیت های ترانزیتی بین المللی به کشور افغانستان زیر عبور قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهدی نظریان با اشاره به افتتاح 10 کیلومتر از از بزرگراه مشهد-دوغارون گفت: این محور شریانی به طول کل 225کیلومتر از شهر مقدس مشهد آغاز می شود و با گذشت از شهرهای فریمان و تربیت جام به شهر دوغارون و در نهایت پایانه مرزی دوغارون منتهی می شود و با توجه به اهمیت این محور و ترافیک بالای عبوری، 160 کیلومتر آن در سال های گذشته به صورت چهارخطه به بهره برداری رسیده است که با این افتتاح طول بزرگراه به حدود 170 کیلومتر افزایش یافت. عملیات اجرایی20 کیلومتر دیگر این پروژه نیز در حال انجام است.
وی تکمیل باند دوم محورهای شریانی استان خراسان رضوی را به عنوان بخشی از راهگذر شمال-جنوب و غرب به شرق کشور اعلام کرد و اظهار داشت: تکمیل بزرگراه های استان خراسان رضوی علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر زوار بازگاه مقدس امام رضا(ع) به عنوان بخشی از این راهگذر موجب کاهش طول و زمان سفر و افزایش ترانزیت کالا و خدمات از حوزه اقیانس هند به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و شمال اروپا می شود.
نظریان با اشاره به 2 هزار کیلومتر طول طرح های در حال ساخت استان خراسان رضوی ادامه داد: این محورها در قالب هشت طرح در حال اجرا هستند که تا پیش از این از این میزان 1300 کیلومتر تکمیل و زیر عبور قرار گرفته و 300 کیلومتر نیز در دست اجرا قرار دارد.
مدیر کل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق ادامه داد: به منظور تکمیل طرح های اشاره شده 12 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و این در حالی است که مجموع اعتبار سالانه این طرح ها حدود 500 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
نظریان از افتتاح 27 کیلومتر از بزرگراه های استان خراسان رضوی تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: 15 کیلومتر از باند دوم بزرگراه مهنه-گناباد و 10 کیلومتر از باند دوم م حور سنگان- تربت حیدریه در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و تاپایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    در ایران 85 درصد ترانزیت با شبکه جاده‌ای صورت می‌گیرد که تلفات انبوه انرژی، استهلاک شبکه ترابری و افزایش سوانح را به ضرر مردم و به نفع بیگانگان بدنبال دارد به عبارت ديگر ترابری ترانزیتی جاده‌ای به معنای دادن یارانه به بیگانگان است. مطابق اسناد بالادستي توسعه ترانزيت از طريق حمل ريلي بايد دنبال شود.