| کد خبر: 220086 |

جاده پر خطر سرخس - مشهد ایمن می‌شود؟

فرماندار سرخس گفت: در رابطه با قسمت‌های پرخطر محور سرخس مشهد پیگیری‌هایی در حال انجام است و در تلاشیم که هر چه سریعتر قسمت‌های حادثه‌خیز آن ایمن شود.

تین نیوز

فرماندار سرخس گفت: در رابطه با قسمت‌های پرخطر محور سرخس مشهد پیگیری‌هایی در حال انجام است و در تلاشیم که هر چه سریعتر قسمت‌های حادثه‌خیز آن ایمن شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا رجبی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: قسمتی از جاده مشهد سرخس در حوزه استحفاظی مشهد است و برای دو بانده کردن این قسمت‌ها که بسیار پر ترافیک و حادثه‌خیز است رایزنی‌هایی با فرماندار مشهد و مدیر کل راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای استان داشته‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از قسمت‌های شلوغ و پر ترافیک جاده، قسمت مشهد تا آبروان است که حدود ۳۵ کیلومتر است و در حوزه استحفاظی  مشهد است و با توجه به اینکه معادن شن و شن‌شویی‌های شهرستان مشهد هم در این مسیر است، با همکاری اداره کل راه و با مشارکت شن‌شویی‌ها اقداماتی شروع شده و در حال انجام است اما روند کار تا حدودی  کند است.

رجبی مقدم اظهار کرد: از آبروان تا اسماعیل‌آباد جاده یک طرفه است، اما بعد از آن جاده دو طرفه می‌شود که ۱۵ کیلومتر است و ۱۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی مشهد و ۵ کیلومتر آن مربوط به سرخس است و دو بانده کردن این قسمت نیازمند یک کار جهادی و انقلابی بین مشهد و سرخس است که بتوانیم با همکاری و همراهی در کوتاه‌ مدت به اهداف مورد نظر برسیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیشترین تصادفات هم در همین منطقه اتقاق افتاده‌ است به طوری که در یک سال گذشته تا کنون ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۸ نفر مربوط به تصادفی است که یک ماه پیش اتفاق افتاد.

رجبی مقدم افزود: قسمتی از جاده جدید شامل مزداوند تا گنبدلی که ۴۰ کیلومتر است در منطقه کوهستانی است و عملیات راه‌سازی در آن جا در حال انجام است و با توجه به اینکه تونل‌هایی هم در این منطقه در حال احداث هستند بسیار هزینه‌بر است و چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد همچنین اجرای این پروژه نیاز به زمان دارد که امیدواریم با جذب اعتبارات تا دو الی سه سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

وی عنوان کرد: علاوه بر عملیات راه سازی که در جاده جدید داریم به موازات آن در قسمت جاده قدیم هم کارهای جهادی از جمله اصلاح نقاط حادثه‌خیز و تعریض جاده با همکاری و مشارکت پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد، نفت و گاز شرق و منطقه ویژه اقتصادی سرخس و با مدیریت ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود؛ همچنین از آن جایی که جاده ترانزیتی است و ماشین‌های سنگین در رفت‌ و آمد هستند ایجاد یک باند کندرو برای سبقت هم با سرعت در حال انجام است تا رفت‌ و آمد وسایل نقلیه در این محور آسان تر و ایمن‌تر شود.

گفتنی است فاصله مشهد تا سرخس ۱۸۵ کیلومتر است که ۸۰ کیلومتر این جاده یک طرفه و بقیه دو طرفه می‌باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.