| کد خبر: 155458 |

مدیرکل راه‌آهن خراسان در گفتگو با پایگاه خبری عنوان کرد:

ایجاد ظرفیت 92 هزار نفری برای جابجایی زائران در دهه پایانی صفر

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت؛ علاوه بر ایجاد ظرفیت 56 هزارنفری توسط شرکت راه‌آهن جهت جابجایی زائران معزز در دهه پایانی صفر، ظرفیت 36 هزار و 100 نفر ی در قالب 90 رام قطار توسط اداه کل راه آهن خراسان ایجاد شده که 35 هزار نفر آن مربوط قطارهای حومه‌ای است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت؛ علاوه بر ایجاد ظرفیت 56 هزارنفری توسط شرکت راه‌آهن جهت جابجایی زائران معزز در دهه پایانی صفر، ظرفیت 36 هزار و 100 نفر ی در قالب 90 رام قطار توسط اداه کل راه آهن خراسان ایجاد شده که 35 هزار نفر آن مربوط قطارهای حومه‌ای است.

هادی ضیایی مهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در قبال دهه پایانی ماه صفر و بازگشت زائران از مراسم سوگواری شهادت امام هشتم(ع) اظهار داشت: شرکت راه آهن در بازه زمانی 23 آبان الی چهارم آذرماه با بسیج کلیه امکانات و ناوگان مسافری ظرفیت حدود 56 هزار نفری را به صورت ورودی و خروجی به مشهد مقدس با قطار‌های فوق العاده علاوه بر ظرفیت‌های جاری و مستمر ایجاد کرده است.

وی افزود: از ظرفیت 56 هزارنفری ایجاد شده میزان 21 هزار نفر از 27 شهر و مرکز استان به مشهد مقدس و بالعکس و حدود 35 هزار نفر از ظرفیت مربوط به قطارهای حومه‌ای درون استانی برای جابجایی و تسهیل در برگشت زائرین پیاده و هیئت‌های مذهبی از شهرستان‌های سرخس، نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین و جغتای به مشهد مقدس بوه است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان یادآور شد: البته علاوه بر ظرفیت اجاد شده توسط شرکت راه آهن ظرفیت پاییزه راه آهن خراسان شامل 90رام قطار مسافری برای جابجایی 36 هزار و 100 مسافر و زائر به صورت ورودی و خروجی به مشهد مقدس در نظر گرفته است.

ضیایی مهر ابراز داشت: با عنایت خاصه و همیشگی امام هشتم(ع) و تلاش کلیه همکاران در راه آهن خراسان ضمن ارائه خدمات به زائرین و عزاداران تلاش شده با ظرفیت ریلی ایجاد شده بستر و شرایط مطلوب برای تشرف هیئت‌های مذهبی به مشهد مقدس و همچنین برگشت زائرین پیاده برای روزهای پایانی ماه صفر فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بازگشت هیئت های مذهبی و کاروان ها با استفاده از حمل و نقل ریلی بر اساس هماهنگی با مسئولان کاروان‌ها و اخذ درخواست مکتوب از فرمانداری‌های مربوطه برای این زائران معزز بلیت صادر می‌شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.