| کد خبر: 233942 |

◄ دو انتصاب رئیسی/ معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور مشخص شد

سرانجام پس از گمانه زنی های فراوان که از ابتدای انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور در مورد ترکیب اعضای دولت او صورت گرفت، امروز وضعیت 2 جایگاه مهم در دولت سیزدهم مشخص شد.

تین نیوز

سرانجام پس از گمانه زنی های فراوان که از ابتدای انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور در مورد ترکیب اعضای دولت او صورت گرفت، امروز وضعیت 2 جایگاه مهم در دولت سیزدهم مشخص شد.

به گزارش تین نیوز، سید ابراهیم رئیسی امروز در احکام جداگانه ای محمد مخبر را به عنوان معاون اول رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد.

ایسنا در مورد محمد مخبر  نوشته که او که با حکم رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۶ ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را بر عهده داشته و دارای مدرک دکتری حقوق بین الملل است.

وی متولد دزفول و دارای سوابق و فعالیت های انقلابی در دوران طاغوت و سوابق مدیریتی پس از پیروزی انقلاب است؛ مسئول بهداری سپاه دزفول در زمان جنگ، مدیرعامل مخابرات دزفول، معاون استانداری خوزستان، معاون بازرگانی بنیاد مستضعفان بوده و از سال ۱۳۸۶ تاکنون نیز ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را برعهده داشته است.

از جمله اقدامات وی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می توان به تاسیس بنیاد برکت، بنیاد احسان، موسسه دانش بنیان برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت در مسیر خدمت به محرومان و مستضعفین و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) اشاره کرد.

به نوشته ایرنا غلامحسین اسماعیلی نیز که پیش از این سخنگوی قوه قضاییه بوده از جانبازان دوران دفاع مقدس و متولد ۱۳۴۴ در بیرجند است و سمت های مختلفی را در کارنامه کاری اش دارد. دادستانی مشهد، رئیس سازمان زندان های کشور، رئیس کل دادگستری استان تهران و سمت های دیگری که در حوزه قضایی کشور تجربه کرده و سخنگوی قوه قضاییه هم بوده است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه و قبل از آن، رئیس کل دادگستری استان تهران و رییس شعبه اول دادگاه تجدید نظر بوده است. وی از سال ۱۳۸۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۳، ریاست سازمان زندان های کشور را بر عهده داشت.

محمد مخبر
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور
 
غلامحسین اسماعیلی
غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور
 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.