| کد خبر: 233841 |

انگلیس: قائله نفتکش پایان یافت

مرکز نظارت بر تجارت دریایی انگلیس می گوید حمله ادعایی به نفتکش «آسفالت پرنسس» در سواحل امارات خاتمه یافته و این شناور اکنون امن است.

تین نیوز

مرکز نظارت بر تجارت دریایی انگلیس می گوید حمله ادعایی به نفتکش «آسفالت پرنسس» در سواحل امارات خاتمه یافته و این شناور اکنون امن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اسپوتنیک، مرکز نظارت بر تجارت دریایی انگلیس امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مهاجمانی که ادعا می‌شود یک کشتی را در خلیج عمان مورد حمله قرار دادند، اکنون آن را ترک کرده‌اند.

در بیانیه صادر شده از سوی مرکز نظارت بر تجارت دریایی انگلیس آمده است: مهاجمان کشتی را ترک کردند. کشتی اکنون امن است. حادثه به پایان رسیده است.

این مرکز همچنین به کشتی‌های دیگر در این منطقه توصیه کرده است که هنگام عبور از این محدوده نهایت احتیاط را به خرج دهند.

مرکز نظارت بر تجارت دریایی انگلیس روز گذشته از حادثه‌ای غیر مرتبط با دزدی دریایی خلیج عمان خبر داد. این مرکز درباره این حادثه که در شرق بندر «الفجیره» در امارات رخ داد، هشداری در سطح قرمز صادر کرد. بعداً و در ادامه، نوع این حادثه به ربوده شدن احتمالی شناور ارتقا یافت.

پس از این جریان، رسانه‌ها گزارش کردند که نفتکش «آسفالت پرنسس» که با پرچم پاناما در حال حرکت بوده است، آنطور که گفته می‌شود توسط گروهی از افراد مسلح در سواحل امارات توقیف شده است.

ادعاهای فوق در حالی بیان می‌شود که خبرگزاری رویترز نیز در خبری به نقل از منابع امنیتی دریانوردی مدعی شده بود که ممکن است نیروهای تحت حمایت ایران در این حمله دست داشته باشند. پیشتر نیز در پی حمله‌ای ادعایی به نفتکش رژیم صهیونیستی، کشورهای غربی و این رژیم انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفته بودند.

تهران این ادعاها را به شدت رد کرده است و درباره هرگونه ماجراجویی احتمالی در این زمینه هشدار شدید اللحن صادر کرده است.

پیشتر نیز، سرنشینان دو کشتی سانحه دیده «گلدن بریلیانت» و «کامدنو» در نزدیکی بندر الفجیره امارات، طی نخستین اظهار نظرهای مربوط به حادثه به وجود آمده اعلام کردند که بنا به دلایل نامعلومی توان هدایت کشتی‌ها را از دست داده‌اند.

ناوگان بخش عملیات تجاری نیروی دریایی انگلیس که در نزدیکی محل حادثه مستقر بوده نیز اعلام کرده بود که علل این حادثه در دست بررسی است.

لازم به ذکر است کِشتی «گلدن بریلیِنت» حامل مواد شیمیایی، با پرچم سنگاپور در دریای عمان در حال حرکت بوده و مبدا آن نیز مالزی اعلام شده است.

منابع آگاه پیشتر در این خصوص اعلام کردند که این کشتی در واقع نفتکش سنگاپوری بوده و در فاصله قابل توجه از سواحل بندر الفجیره امارات با مین دریایی برخورد کرده است.

الجزیره در این باره به نقل از «مرین ترافیک» (عبور و مرور کِشتی ها) خبر داد که کشتی «گلدن بریلیِنت» حامل مواد شیمیایی در دریای عمان تحت کنترل نیست. گلدن برلینات با پرچم سنگاپور در حرکت و مبدا آن مالزی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.