| کد خبر: 203142 |

تهران به احترام حاج قاسم به پا خاست/ خروش برای بدرقه سردار سلیمانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نماز را بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان اقامه کردند.

تین نیوز

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش آغاز شده است و پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران، به سمت میدان آزادی تشییع می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، تهران غوغا شده است، از همان نخستین دقایقی که هواپیمای حامل پیکر مطهر فرمانده و همرزمانش در فرودگاه بر زمین نشست تا همین لحظاتی که همه با چشمانی اشکبار منتظر وداع با «حاج قاسم» شان هستند.

مراسم استقبال از پیکرهای پاک سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید حسین پورجعفری،‌ شهید هادی طارمی، شهید شهرود مظفری‌نیا و شهید وحید زمانیان با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین ارشد نیروهای مسلح در پایگاه هوایی قدر نیروی هوافضای سپاه در تهران برگزار شد. در این مراسم سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج، سرلشکر مصطفی ایزدی، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرلشکر سید یحیی صفوی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی دیگر از مسئولین و فرماندهان سپاه حضور داشتند.

13981016000114637138961057593082_85110_PhotoT

آغاز مراسم تشییع در تهران

از دقایقی پیش مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش  با تلاوت قرآن در محوطه نمازجمعه در دانشگاه تهرانآغاز شده است و پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران، به سمت میدان آزادی تشییع می شود.

تعداد زیادی از مقامات کشوری و لشگری برای شرکت در مراسم نماز بر پیکر سردار سلیمانی که به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه می شود در دانشگاه تهران حاضر شده‌اند.

مردم تهران با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "علمدار نیامد" و "ای لشگر صاحب زمان آماده‌ایم آماده ایم" در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی شرکت کرده‌اند. همچنین پلاکاردهایی با عکس‌های شهید سلیمانی و نوشته هایی مثل "خون‌بهایت فتح قدس است"، "انتقام سخت" و "بدرود فرمانده" در دستان مردم قرار دارد.

این مراسم درحالی آغاز می‌شود که مردم عزادار تهران از ساعت‌های ابتدایی بامداد امروز در مسیرهای تعیین شده برای وداع با پیکر این سردار سرافراز حاضر شده بودند. ایستگاه‌های صلواتی از ساعات اولیه بامداد با پخش گل و پوسترهای حاوی تصاویر سردار سلیمانی با مردم برای حضور در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی همراهی کردند.

همچنین تقاطع نواب، وصال، چهارراه ولیعصر و ۱۶ آذر به دلیل حضور تعداد زیاد شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع به روی خودروها بسته شده است.

پیکر مطهر این شهدا روز گذشته (شنبه) به ترتیب در حرمین کاظمین (ع)، بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد و از روز گذشته پس از ورود به کشور، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و در آستان قدس رضوی با حضور با شکوه مردم قدرشناس تشییع شد.

رهبر انقلاب نماز را بر پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس اقامه کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  نماز را بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان اقامه کردند. در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان ، لحظاتی قبل رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از ورود به دانشگاه تهران نماز را بر پیکر شهید سلیمانی اقامه کردند.  تا دقایقی دیگر تشییع پیکر مطهّر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز خواهد شد. پیکر سردار سلیمانی پس از تشییع در تهران به قم منتقل می‌شود و پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برای تدفین به کرمان منتقل می‌شود.

13981016000191_Test_PhotoN

تهرانی ها به پا خواستند

گرچه بنا به گفته سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرار بود مراسم تشییع از ساعت ۸ صبح با اقامه نماز بر پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی آغاز شود اما از ساعاتی قبل از مراسم خیابان های منتهی به محل برگزاری مراسم مملو از جمعیت بود و مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور پایتخت ایران اسلامی ساعاتی قبل از آغاز رسمی مراسم در خیابان های اطراف دانشگاه تهران حضور یافتند.

بر اساس گزارش ها جمعیت در جلوی درب دانشگاه تهران به صورت متراکم حضور دارند و ضمن سردادن شعارهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی، منتظرند تا مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهیدان مقاومت آغاز شود. 

برخی از هموطنان به صورت خودجوش در میان مردم شیر گرم، چایی و نان و پنیر به عنوان صبحانه توزیع می‌کنند. هم‌چنین تعدادی دیگر به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع گل اهدا می‌کنند.

مردم تهران خواهان گرفتن «انتقام سخت» 

شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در تهران، با امضای طوماری خواهان گرفتن انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی شدند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در تهران که تا ساعتی دیگر آغاز خواهد شد، با امضای طوماری خواهان گرفتن «انتقام سخت» شهادت سردار سلیمانی شدند و اعلام کردند پاسخ این اقدام تروریستی دولت جنایتکار ترامپ باید داده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.