| کد خبر: 187700 |

کواکبیان: درخواست از رهبری برای تغییر قانون اساسی و «جمهوریت سوم»

در سیستم نظام باید تغییرانی صورت بگیرد. اشاره می‌کنم به طرح جمهوریت سوم. یعنی کاملا ریاست‌جمهوری و نه کاملا پارلمانی. ما در زمان امام جمهوریت اول را تجربه کردیم و خود امام هم پیش‌بینی کردند بعد از ایشان جمهوریت دوم شکل گیرد.

تین نیوز

کنگره حزب مردم‌سالاری پنجشنبه در تهران برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، مصطفی کواکبیان، نماینده تهران و دبیرکل این حزب در این کنگره از برنامه این حزب برای نوشتن نامه‌ای در راستای بازنگری در قانون اساسی به مقام معظم رهبری خبر داد.

کواکبیان در این کنگره گفت: در سیستم نظام باید تغییرانی صورت بگیرد. اشاره می‌کنم به طرح جمهوریت سوم. یعنی کاملا ریاست‌جمهوری و نه کاملا پارلمانی. ما در زمان امام جمهوریت اول را تجربه کردیم و خود امام هم پیش‌بینی کردند بعد از ایشان جمهوریت دوم شکل گیرد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: نامه‌ای تدارک دیده‌ایم که خدمت مقام معظم رهبری بدهیم و از ایشان بخواهیم برای بازنگری در قانون و شکل‌گیری جمهوریت سوم اقدام کنند.

کواکبیان ادامه داد: نهادهای انتخاباتی در نظام باید برجستگی داشته باشند و نهادهای انتصابی اگر وجود دارند، پاسخ‌گویی داشته باشند. نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: همان‌طور که در قانون هم گفتیم، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان باید اجرائی شود و عزیزان سالخورده بروند استراحت کنند. اعضای مجمع تشخیص و شورای نگهبان هم باید به این قانون عمل کنند. رهبری اگر دستور دهند می‌شود این اقدامات را اجرائی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.