| کد خبر: 181099 |

نیاز شورایعالی استانها به ۱۵۰ میلیارد بودجه سالانه؛ دولت به تعهداتش عمل نمی‌کند

رئیس شورای عالی استان‌ها ضمن انتقاد از دولت در بحث بودجه این نهاد گفت: ما نیازمند اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای شورای عالی استان‌ها، شورای استان‌ها و شورای شهرستان‌ها هستیم.

تین نیوز

رئیس شورای عالی استان‌ها ضمن انتقاد از دولت در بحث بودجه این نهاد گفت: ما نیازمند اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای شورای عالی استان‌ها، شورای استان‌ها و شورای شهرستان‌ها هستیم.

به گزارش تسنیم، مرتضی الویری در ابتدای سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: سال دوم هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در دوره پنجم امروز آغاز به کار خواهد کرد و امیدواریم جایگاه شوراها و شورای عالی استان‌ها را بتوانیم بیش از گذشته ارتقاء بدهیم.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر دو حادثه تلخ سانحه سقوط هواپیما ارتش و جان باختن تعدادی از پرسنل ارتش و همچنین حادثه واژگونی اتوبوس و از دست رفتن تعدادی از دانشجویان و فرهیختگان دانشگاه آزاد را داشتیم که این موارد را تسلیت عرض می‌کنم و امیدواریم در آینده دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در سطح کشور نباشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اتفاقات صورت گرفته برای غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی یزد گفت: اعضای شوراهای شهر به عنوان نمایندگان محلی مردم هستند. شان و جایگاه ایشان برخاسته از قانون اساسی است و برخوردهای سلبی با ایشان به گونه‌ای که موجب محدودیت‌های آنها در انجام وظایف شورایی شود مطلوب نخواهد بود.

الویری تصریح کرد: غلامعلی رئیس شورای اسلامی یزد و عضو شورای عالی استان‌ها اخیرا مورد محدودیت‌ها و فشارهایی قرار گرفته است که به نظر می‌رسد با پایمردی وی در دفاع از حقوق دیگر عضو شورای شهر یزد، سپنتا نیکنام بی‌ارتباط نباشد.از دستگاه محترم قضایی تقاضا داریم ضمن اتخاذ تمهیدات لازم و جلوگیری از برخوردهای دوگانه در مراجع مختلف قضایی زمینه آزادگی اعضای شوراها و تقویت وارستگی اعضا را فراهم آورد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: آقای سفید فردی است که حق را اگر علیه خود باشد بیان می‌کند و  از این رو شورای عالی استانها ضمن تشکر از مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر حل مسئله سپتنا نیکنام از سایر دستگاه‌ها بویژه دستگاه قضایی نیز انتظار دارد در پرونده‌های متشکله علیه رئیس شورای اسلامی یزد که ناشی از دفاع از حقانیت سپنتا نیکنام بوده است قانونمندی و احقاق حق و پرهیز از برخوردهای غیرقانونی را مورد تاکید قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.