| کد خبر: 187623 |

با کدام ناو می‌خواهند این مردم را به هراس بیاندازند؟

معاون اول قوه قضائیه با اشاره حضور ناو آمریکایی در منطقه و مباحث مطرح شده پیرامون آن، گفت: مردم به این حرف‌ها و تهدیدها توجه نکنند.

تین نیوز

معاون اول قوه قضائیه با اشاره حضور ناو آمریکایی در منطقه و مباحث مطرح شده پیرامون آن، گفت: مردم به این حرف‌ها و تهدیدها توجه نکنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سازمان پزشکی قانونی که صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان اظهار کرد: مردم مجاهد، شهیدپرور، متدین و انقلابی و تجربه یافته در طول ۴۰ سال از میادین مختلف، جنگ دفاع مقدس، جنگ تحریم، تبلیغات فراوان و گسترده از صدها شبکه ماهواره‌ای و تلویزیونی و بلندگوهای مختلف از چه می‌ترسند؟ ۴۰ سال از این آزمایش رو سفید در آمدند و نه تنها شکست نخوردند پیروزمندانه قدم به جلو برداشتند. با کدام ناو می‌خواهند این مردم را به هراس بیاندازند؟ این مردم روزه دار و صبور و با استقامت با کدام تحریم می‌خواهند از پای در بیاورند. به گفته خودشان می‌خواهند تحریم فلج کننده‌ای را به ایران تحمیل کنند. این مردم زینبی با کدام تهدید و تبلیغ می‌خواهند آنها را بترسانند و ناامید کنند؟

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم خوشحالیم کسانی که با جنگ‌های نیابتی به سراغ منطقه ما آمدند امروز خود به عیان می‌خواهند به میان بیایند البته بعید می‌دانم، از جبهه مقاومت گریزان هستند. غزه تنها یک باریکه در کنار دریا به خود اختصاص داده است و همان اسرائیل و صهیونیست در مقابل آن درمانده است و ناگزیر می‌شود به شرایط تن دهد و آتش بس اعلام می‌کند. آنوقت می‌خواهد با جبهه مقاومت منطقه روبرو شود؟ بسم الله. متوجه باشند با که روبرو هستند. این سینه‌ها آماده روبرو شدن با دشمن اصلی است. مردان بزرگ از اینکه بخواهند با انسان‌های ضعیف روبرو شوند ابا دارند. امروز ایران هماورد خود را قدرت و شیران بزرگ می‌داند.

وی بیان کرد: مردم به این حرف‌ها و تهدیدها توجه نکنند. نیروی هوایی و دریایی و زمینی و نیروی سپاه قدرت طلب و قدرتمند و شهادت طلب سپاه را ببینید. به اختلاف نظرها نگاه نکنید. شیطان بزرگ بداند همه ما در مور دشمن خارجی و شیطان بزرگ در مقابل کشور یک پارچه و یکصدا هستیم. ملت ما در مقابل تهدیدات خارجی می‌ایستد. اگر می‌خواهند این مردم را بشناسند به ۴۰ سال نگاه کنند. شرق و غرب همه توان خود را در ابتدای پیروزی انقلاب برای مقابله با ما به کار گرفتند. شما در آن زمان همه توان خود را به کار گرفتید و این مقابله را امتحان کردید. جنگ خارجی و داخلی تان مگر نبود که با اذناب خود فروخته تان در هر منطقه انفجار ایجاد می‌کردید؟ چه نتیجه‌ای گرفتید؟ مردم ما آب دیده تر شدند. بله شهید بهشتی را گرفتید جوان‌ها را گرفتید و ما تأثر می‌خوریم اما این مردم هم مقاوم‌تر شدند و هم جلو آمدند.

اژه‌ای تاکید کرد: جنگ روانی که امروز نیست. همین عملیات روانی در زمان جنگ و بعد از آن بود. اموال کشور ما را در طول ۴۰ سال مورد دستبرد قرار دادند. آنچه که قرار بود در مقابل ثمن به ما پرداخت کنند را به ما ندادند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امروز مراسم تکریم و معارفه دو مدیر خدوم است. مدیران تکلیف مدار هستند و این بسیار مهم و نعمتی است. از زحمات ده ساله دکتر شجاعی در این سازمان پزشکی قانونی تشکر می‌کنم. به قدری دستگاه‌های قوه قضائیه و پزشکی قانونی حقوقشان ناچیز است که وقتی چند برابر می‌شود فکر می‌کنند خیلی زیاد است. چند روز پیش در برنامه‌ای بودم و پرسیدم فرد برای مدت اجرا چقدر می‌گیرد؟ پاسخ دادند و آن عدد اصلاً با حقوق قضات ۳۰ سال کارکرده ما نیست. ما با نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم که دکتر مسجدی باید آن را ارتقا بدهند.

وی افزود: بر اساس آنچه گفتند دکتر مسجدی مردم دار، مدیر، دلسوز و مقتدر هستند امیدواریم بتوانند جهشی را در این ارتقا به وجود بیاورند. سازمان پزشکی قانونی از آن زمانی که از یک اداره شد تا اوایل دهه ۷۰ که به سازمان مستقل قوه قضائیه تبدیل شد خدمات و سرویس‌های بزرگی به جامعه خصوصاً قوه قضائیه و مردم داده است. این سازمان می‌تواند در تحقق و توسعه عدالت نقش مؤثری داشته باشد. در تشخیص جرایم، تشخیص مجرم، تشخیص نسب این سازمان بسیار کارساز است و دستگاه قضائی ما امروز در این گونه موارد به عنوان یک نظر کارشناسی قابل اعتماد نگاه می‌کند. در تعیین دیه و ارش اگر پزشکی قانونی نباشد قانون عملاً نمی‌تواند کاری انجام دهد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: اگر پزشکی قانونی کمک نکند در پاره‌ای از موارد اجرای برخی از حدود با اشکال مواجه می‌شود. نظر پزشکی قانونی در بسیاری از مجازات‌ها تأثیرگذار است. اینکه آیا در مورد فرد می‌توان مجازات تعزیر را اجرا کرد و آیا فرد حبس را تحمل کنید نظر پزشکی قانونی مؤثر است. در سیل، زلزله، آتش سوزی و ساماندهی اجساد این سازمان نقش به سزایی دارد. در بخش DNA اقدامات خوبی انجام شده اما نیازمند پیشرفت است. امروز خانواده شهیدی که در انتظار شهید خودشان هستند با یک آزمایش متوجه می‌شوند. آرامش و سلامت جامعه و برخی از مشکلات دستگاه قضائی در این سازمان حل می‌شود.

معاون اول رئیس قوه قضائیه خطاب به مسجدی گفت: ترتیباتی اخذ کنید که کارکنان شما و مردم و زیرمجموعه بتوانند به هر تقدیر با شما ارتباط مستقیم داشته باشند که برای موفقیت شما تأثیرگذار است. دسترسی مردم به این سازمان را راحت کنید. از فناوری‌های نوین حداکثری استفاده کنید تا با کمترین هزینه، رفت و آمد و کمترین روبرویی انسان‌ها با دقت و صحت انجام شود. دقت، سرعت و صریح بودن نظرات که برای قوه قضائیه ارسال می‌شود بسیار اهمیت دارد. خواهش من این است که تا جایی که می‌شود نظرات صریح باشد و از به کار بردن الفاظ چندپهلو پرهیز شود. بخشی از گله مردم به ما به شما بر می‌گردد. ما در طول سال چند مجروح، مصدوم و حوادث مختلف داریم؟ از قاضی استعلام می‌شود و قاضی منتظر استعلام پزشکی قانونی است. سرعت شما به سرعت قاضی تأثیر می‌گذارد. در بیان نظرات توضیح دقیق و صریح بدهید. ما می‌توانیم از ظرفیت متخصصین خارج از پزشکی قانونی استفاده کنیم. البته حرف زدن آسان است. باید دید این امر امکان پذیر است یا نه. با دولت، مجلس، متخصصین و پزشکان برای کمک رسانی صحبت و از ظرفیت‌هایشان استفاده کنید.

اژه‌ای گفت: کار در پزشکی قانونی کار سختی است. بسیاری از مراجعات شما دو طرف دارد. فرضا یکی متهم به قتل است و یکی مقتول و می‌خواهد کارها سریع‌تر اتفاق بیافتد. من که نمی دانم اما همین که تصور می‌کنم اتاق تشریح کار سختی است. اگر تلاش کردید قدری به کارمندان برسید واقعاً جا دارد و باید بیش از این هم به آنها رسیدگی کنید. جوری برنامه ریزی کنید که از مجموعه صیانت شود. یک عمل در این سازمان خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد. در بخشی از مناطق کشور هنوز پزشکی قانونی مستقر نداریم و مسائلی اتفاق می‌افتد که نیازمند پزشکی قانونی است. البته قوه قضائیه باید کمک کند اما شما جلودار باشید. باید تلاش کنیم که با توجه به امکانات امروزی از ابزار و امکاناتی که برای تشخیص لازم است حداکثر استفاده را بکنیم. دستگاه‌های خود را به روز کنیم و تا جایی که امکان دارد دستگاه‌ها را یا در داخل تولید کنیم یا از خارج تهیه کنیم. تشخیص اولیه با دقت مشکلات سیاسی، اجتماعی و بعضاً مردمی را کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.