| کد خبر: 186148 |

روحانی: امسال مانند سال 57 بود

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال هم مثل سال ۵۷ سالی پر نعمت و پر زحمتی بود.

تین نیوز

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال هم مثل سال ۵۷ سالی پر نعمت و پر زحمتی بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، روحانی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت گفت: هر قدمی که برمی داریم باید زمینه را برای ظهور آماده کند اگر می‌گویند یک ساختمان برای زندگی مردم آماده کنید همه تلاش می‌کنیم و مصالح و نقشه آن را آماده می‌کنیم و نمی گوییم یک روزی توسط یک شخصیت استثنایی تاریخ این ساختمان درست می شود. ما باید مقدمات آن را فراهم کنیم و ان شالله خدا به همه ما توفیق دهد که در زندگی و تلاش مان گامی را برای تسریع آن روز پر نشاط برای همه انسانها که همانا روز ظهور است فراهم آوریم.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

- امسال یک حادثه ویژه و خاصی بود. من یاد تعبیر حضرت امام خمینی در همان هفته های اول انقلاب افتادم که فرمودند امسال، سال پر نعمت و پر زحمتی بود سال ۵۷ از یک نظر که نگاه کنیم سال کشتار و زندان و ۱۷ شهریور بود و هر لحظه معمولا معلوم نبود لحظه بعد جه می‌شود و سال بسیار سختی بود اما از لحاظ نعمت خداوند بهترین سال تاریخ ایران بود. در عین حالی که به تعبیر امام سال پر زحمت بود. امسال هم به یک تعبیری سال پر نعمت و پر زحمتی است.

-امسال نعمت بسیار است که خداوند به ما داده. آب وقتی خداوند نازل می کند یعنی حیات و نشاط و بقا به ما می‌دهد. یک رقم بسیار بالایی نسبت به سال‌ها و کل سال آبی تا اینجا ۴۸۰ میلیارد متر مکعب به کل ایران آب وارد شده است.

-ما وقتی به متوسط ۵۰ سال گذشته نگاه کنیم می‌بینیم یک رقم متفاوتی نسبت به سال های قبلی است. اگر بخواهید یک متر مکعب آب دریا را تبدیل به آب شیرین کنیم حدود چهار هزار الی ۵ هزار تومان تمام می‌شود شما محاسبه کنید که یک متر مکعب آب اگر هزار تومان حساب کنید ضرب در ۴۸۰ میلیارد متر مکعب آب که وارد این سرزمین شده است؟

- من دوازدهم فروردین که با آقای استاندار صحبت می کردیم و راجع به پلدختر صحبت کردم و ایشان گفت ارتباط ما قطع شده و خبری نداریم و احساس خطر می کنیم خیلی نگران شدم و بعد از تلفن ایشان رفتم یک مقداری قرآن خواندم و دعا کردم و چند بار تا صبح بیدار شدم اول صبح تماس گرفتم و این خبر خوش را به ما دادند که تلفات جانی نبوده ولی خسارت مالی زیاد بوده است.

- برای ما بسیار خوشحال کننده است که جان مردم حفظ شده در عین حال خسارت زیادی نیز به مردم وارد شده است. حال این که اگر چه کار می‌کردیم این خسارت کمتر می‌شد مقوله دوم است و باید ماه‌های بعد به آن رسیدگی شود

- من از یک هیئت بلند پایه از اساتید خواستم که این مسئله سیل و سیلاب ایران را دقیقا بررسی کنند و بگویند مشکلات چه بوده است و باید چه کنیم. آنها ظرف شش ماه گزارش ملی را ارائه می دهند و ربطی به دولت ندارد و دولت در آن دخالتی ندارد. حتماً اگر کارهایی انجام می‌شد خسارت کمتر بود اما اینکه چقدر امکان داشته که این کار را انجام دادیم و اولویت ها چه بوده مسئله دیگر این است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.