| کد خبر: 178514 |

◄ آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را متوقف کند

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری گفت: آمریکا اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می‌کند، اعلام کرد ایران را از تبادل تجاری با دنیا بازمی‌دارد و می‌خواست ایران را در منطقه و جهان منزوی کند و اعلام کرد در منطقه اهدافی دارد تا به آن‌ها دست یابد، اما ملت بزرگ ما در تمام این صحنه‌ها ثابت کرد که پیروز نهایی این نبرد خواهد بود.

تین نیوز

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری گفت: آمریکا اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می‌کند، اعلام کرد ایران را از تبادل تجاری با دنیا بازمی‌دارد و می‌خواست ایران را در منطقه و جهان منزوی کند و اعلام کرد در منطقه اهدافی دارد تا به آن‌ها دست یابد، اما ملت بزرگ ما در تمام این صحنه‌ها ثابت کرد که پیروز نهایی این نبرد خواهد بود.

به‌گزارش تین‌نیوز، روحانی که در سفر استانی به سمنان به سر می‌برد روز سه‌شنبه در جمع مردم شاهرود افزود: ایران قدرتمند غیرقابل‌تحمل برای آمریکا و صهیونیست‌ها است و ملت ایران ملت غیوری است که در برابر آن‌ها هرگز سر فرود نیاورده و نخواهند آورد.

او افزود: آمریکا بداند نفت خود را می‌فروشیم و خواهیم فروخت و قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و باید بداند اگر روزی بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد.

روحانی با اشاره به این‌که آمریکا درصدد است رابطه ما را با جهان تضعیف کند ابراز داشت: امروز رابطه ملت ایران امروز از هر زمان دیگر در غرب ایران با عراق و ترکیه، در شمال با آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان و در شرق با افغانستان و پاکستان و در جنوب با عمان، قطر و کویت روابط صمیمی داریم و خواهیم داشت و آمریکا قادر نیست رابطه ما را با ملت‌های منطقه که در طول قرن‌ها در کنار هم به‌عنوان همسایه مهربان و عزیز بودیم جدا سازد.

او گفت: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند و باید بداند در سراسر این سرزمین مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی‌شان را حفظ خواهند کرد و ما ارتباطات خود را با همسایگان و کشورهای اسلامی و جهان توسعه‌خواهیم داد.

روحانی افزود: آمریکا تلاش می‌کند اروپا را از ایران جدا کند و در پی جدا کردن چین، هندوستان و همسایگان از ایران است و ایران هراسی را در منطقه ترویج می‌کند؛ ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان خود نیستیم و نخواهیم بود.

رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حداقل در دو سه زمینه ناموفق بوده است، بیان کرد: در اولین مورد، در مبارزه باقدرت ایران کشورهای جهان و سیاستمداران جهان از آمریکا حمایت نکردند، جز یکی دو کشور کوچک و رژیم منحوس صهیونیستی هیچ کشوری در دنیا از آمریکا حمایت نکرد.

روحانی خاطرنشان کرد: همه کشورها تحریم آمریکا را محکوم کردند، امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل شکست خورد، آمریکا در سازمان ملل و شورای امنیت و در دادگاه بین‌المللی لاهه شکست خورد.

رئیس‌جمهوری گفت: این به معنای پیروزی دیپلمات‌ها، حقوق‌دانان ایران و ملت بزرگ ایران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که در سراسر این منطقه با تلاش و ایثارشان امنیت را در سراسر منطقه برقرار کردند.

روحانی بابیان اینکه دولت، ملت، قوه قضاییه، نیروهای مسلح و در رأس نظام رهبری با همراهی ملت ایران، برای رشد، توسعه و عظمت هر آنچه داریم به کار می‌بریم، افزود: ایران قدرتمندتر از گذشته را به قول و قوه الهی می‌سازیم.

رئیس‌جمهوری افزود: نمی‌گذاریم دشمنان ایران را به شکست بکشانند، ایران سرزمین مقدس عبادتگاه حق، سرزمین مولا علی بن موسی‌الرضا (ع)، سرزمین ولی‌عصر (عج) و قرآن و سرزمین مردانگی و ایستادگی است.

روحانی اضافه کرد: ایران سرزمین پربرکتی است که دشمنان قادر نیستند که این سرزمین و ملت را به شکست بکشانند، ما ارتباطمان را علی‌رغم میل آمریکا روزبه‌روز قوی‌تر خواهیم ساخت.

او بابیان اینکه ایران تجارت و صادرات خود را با دنیا توسعه می‌دهد، خاطرنشان کرد: مردم در هفته‌های آتی شاهد خواهند بود که در این شرایطی که آمریکا می‌خواست نتوانیم بودجه متعادل به مجلس تقدیم کنیم، به امید خدا در 25 آذر امسال دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس خواهد کرد.

روحانی بیان کرد: در این بودجه سال آینده دولت 433 هزارمیلیارد تومان برای بودجه عمومی پیش‌بینی کرده است، برخلاف میل آمریکا، باهمت و ایثار مردم و وحدت دولت و ملت و تلاش مجلس، بودجه سال آینده مصوب می‌شود و اجرایی خواهیم کرد.

او تأکید کرد: دولت در بودجه 98 کالاهای اساسی مردم را باقیمت مناسب تضمین می‌کند و حقوق‌بگیرانی که حقوق ثابت دارند و در فشار هستند در حد توان و امکان کمک می‌شوند و حقوق تمام بازنشستگان و حقوق‌بگیران 20 درصد اضافه خواهد شد.

روحانی اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای اشتغال مردم به‌منظور حرکت تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات، در سراسر کشور تلاش می‌شود.

او تأکید کرد: سال آینده شاهد تحول خوب درزمینهٔ مسکن خواهیم بود و نگرانی‌های مردم برای مسکن دار شدن خانه‌اولی‌ها و بافت‌های فرسوده برطرف می‌شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه دولت با فقر مطلق مبارزه می‌کند، افزود: به تمام وعده‌هایی که سال 96 به مردم دادم عمل خواهم کرد، از وعده‌مان عقب‌نشینی نخواهیم کرد، آنچه به مردم قول دادیم عمل می‌کنیم و همکاری و انسجام باید بیش از گذشته در میان مردم باشد.

رئیس‌جمهوری با تأکید براینکه با انسجام و وحدت از این مشکل تاریخی عبور خواهیم کرد، اضافه کرد: بازهم تکرار می‌کنم کشور در بحران نیست و نخواهد بود، ابرتورم و ابربیکاری ما را تهدید نخواهد کرد.

او بیان کرد: عده‌ای به ناروا و نادانسته این حرف‌ها را در روزنامه‌ها و تبلیغات نزنند، اما مشکلاتی داریم و مردم باید مشکلات را بدانند، باید دست‌به‌دست هم بدهیم و از مشکلات عبور کنیم همان‌طور که در ماه‌های گذشته قدم‌های خوبی از سوی مردم برداشته شد.

روحانی یادآور شد: تلاش و امید ما این است که روند صعودی و رشد تورمی که در ماه‌های گذشته مردم را آزار می‌داد کاهش دهیم تا مردم آرام‌تر باشند تا در برابر دشمن بایستیم و به پیروزی نهایی دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.