| کد خبر: 183499 |

تهدید نخست‌وزیر هند علیه پاکستان

در پی بالا گرفتن تنش در روابط دهلی نو و اسلام آباد، نخست‌وزیر هند، تهدید کرد تروریست‌ها در خاک پاکستان را به حال خود رها نخواهد کرد.

تین نیوز

در پی بالا گرفتن تنش در روابط دهلی نو و اسلام آباد، نخست‌وزیر هند، تهدید کرد تروریست‌ها در خاک پاکستان را به حال خود رها نخواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، روز گذشته (دوشنبه) یعنی درست روزی که نیروی هوایی هند اعلام کرد یک پهپاد پاکستانی را ساقط کرد، از اتخاذ تصمیماتی تلخ علیه پاکستان خبر داد.

او گفت: «اگر یک کار ما تمام شود، دولت به خواب نمی‌رود؛ بلکه برای کار بعدی آماده می‌شود. هنگامی که زمان اتخاذ تصمیمات بزرگ و تلخ می‌رسد ما عقب نمی‌نشینیم. حتی اگر آن‌ها (تروریست‌ها) در زیرزمین هم پنهان شده باشند، این از اولویت‌های ماست که آن‌ها را در خانه‌هایشان بکشیم».

روز گذشته منابع خبری اعلام کردند که یک جگنده سوخو ۳۰ MKI هند، پهپاد پاکستانی را پس از ورود به حریم هوایی شهر «بیکانر» (Bikaner) در ایالت راجستان هند، سرنگون کرده است. گفته می‌شود لاشه این پهپاد در خط مرزی دو کشور در قلمروی پاکستان سقوط کرده است.

تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه تروریستی دو هفته پیش شدت یافت. روز پنج‌شنبه ۱۴ فوریه یک عامل انتحاری، نظامیان هندی را در منطقه کشمیر هندوستان هدف قرار داد که بر اثر آن ۴۶ نیروی پلیس کشته شدند. گروه موسوم به «جیش محمد» در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.

چهارشنبه گذشته ۳ جنگنده هندی به حریم هوایی منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان وارد شدند. بنابر اعلام منابع پاکستانی، در پی عملیات رهگیری جنگنده‌های پاکستانی، ۲ جنگنده هندی هدف حمله قرار گرفتند و سرنگون شدند. همزمان رسانه‌های هندی نیز از ساقط کردن یک جنگنده پاکستانی در کشمیر خبر دادند که اسلام‌آباد گزارش‌ها در این خصوص را رد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.