| کد خبر: 180559 |

ترامپ: ایرانی‌ها می‌خواهند مذاکره کنند!

رئیس‌جمهور آمریکا درباره سوریه، ایران و کره شمالی با خبرنگاران در کاخ سفید گفتگو کرد.

تین نیوز

رئیس‌جمهور آمریکا درباره سوریه، ایران و کره شمالی با خبرنگاران در کاخ سفید گفتگو کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فرارو، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد نیروهایمان را از سوریه خارج می‌کنیم اما هرگز در مورد اینکه این اقدام به سرعت انجام می‌شود صحبتی نکرده‌ام. ما می‌خواهیم از سوریه خارج شویم اما من هرگز نگفتم که خروج از سوریه به این زودی انجام می‌شود.

  رئیس‌جمهور آمریکا درباره ساخت دیوار در مرز مکزیک اعلام کرد: من ممکن است حالت فوق‌العاده ملی اعلام کنم و این بستگی به این دارد که در چند روز آینده چه اتفاقی می‌افتد.

دونالد ترامپ درباره گفتگوها با کره شمالی گفت: کره شمالی در حال انجام کار خوبی است. بار دیگر می‌گویم، هیچ موشکی و هیچ‌چیزی آزمایش نشده است. ما به‌خوبی پیش می‌رویم. من به‌صورت غیرمستقیم با رئیس کیم صحبت کردم و وقتی‌که من به اینجا (کاخ سفید) آمدم، این کشور (آمریکا) در حال رفتن به سمت جنگ با کره شمالی بود و الان ما در حال انجام گفتگوهای بسیار خوبی هستیم.

وی همچنین وضعیت ایران را بد توصیف کرد و مدعی شد که ایران خواهان گفت‌وگو است.

ترامپ مدعی شد: اوضاع ایران اصلا خوب نیست. کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر عظیمی روی آن‌ها داشته و دارند نیروهایشان را از همه‌جا عقب می‌کشند. اوضاعشان خوب نیست. می‌خواهند مذاکره کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ صرفا آرزوهای باطل و محال خود را بیان می‌کند.

بهرام قاسمی بامداد روز دوشنبه اظهار کرد: ایشان هم چون همیشه، بی آموختن درسی از تاریخ تحولات دهه‌های اخیر و بازبینی سیاست‌های سرا پا غلط اسلاف خود در قبال این منطقه و ایران بار دیگر سخنانی بی‌منطق و از سر نفرت را نسبت به مردم این سرزمین باستانی مطرح کرده است که باز تکرار همان زیاده‌خواهی و جاه‌طلبی‌های قدرت‌های قرون‌وسطایی و تاریخ‌مصرف گذشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.