| کد خبر: 171523 |

◄ سیگنال مثبت برای مذاکره با ایران؛ این بار توسط مسئول میز ایران در آمریکا

هوک که مشاور ارشد وزیرخارجه آمریکا و مدیر برنامه‌ریزی سیاسی است قرار است به‌زودی به‌عنوان فرستاده ویژه امور ایران معرفی شود.

تین نیوز

برایان هوک که مشاور ارشد وزیرخارجه آمریکا و مدیر برنامه‌ریزی سیاسی است قرار است به‌زودی به‌عنوان فرستاده ویژه امور ایران معرفی شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، سایت خبری-تحلیلی «دیلی‌وایر» یک رسانه نزدیک به جناح محافظه‌کار در آمریکا روز جمعه خبر داد که برایان هوک قرار است به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران منصوب شود.

هوک با خروج آمریکا از برجام مخالف بوده و معتقد بوده که باید توافق هسته‌ای غرب با ایران را کمی تغییر داد که به‌نظر می‌رسد سیاست‌های او نسبت به سیاست‌های ترامپ درخصوص ایران کمی ملایم‌تر باشد.

هوک بعد از ضرب‌الاجلی که ترامپ به کشور‌های اروپایی درباره اصلاح برجام داد، سرپرستی هیاتی آمریکایی را برای مذاکره با اروپایی‌ها درباره توافق هسته‌ای برجام بر عهده داشت.

 برخی تحلیل‌گران، انتخاب او را سیگنالی مثبت به مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا می‌دانند که اخیرا ترامپ و تیم او از آن سخن به میان آورده‌اند.

هوک با بیان اینکه در مورد ضرب‌الاجل ۱۲مه ترامپ به اروپایی‌ها برای اصلاح برجام مذاکرات خوب و مثبتی داشته‌ایم، افزود: چیزی که رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهد اصلاح در توافق هسته‌ای ایران قبل از ۱۲ مه است؛ ما با شرکای اروپایی خود در برجام اتفاق‌نظرهای زیادی داریم هرچند اختلافاتی هم وجود دارد که تلاش می‌کنیم آنها را برطرف کنیم.

همچنین او زمانی که سرپرستی تیم آمریکا برای گفت‌وگو با کشورهای اروپایی درباره برجام را بر عهده داشت در مصاحبه‌ای به تشریح ابعاد آنچه وی توافق مکمل با ایران نامید، پرداخت. سرپرست هیات آمریکا برای گفت‌وگو با کشورهای اروپایی درباره برجام در این باره گفت: باید به نواقص برجام رسیدگی کنیم. در ماه‌های اخیر سخت‌کوشانه با دیپلمات‌های انگلیس، آلمان و فرانسه در این خصوص برای دستیابی به توافقی مکمل کار کردیم.

هوک در پاسخ به سوالی درباره ماهیت توافق مکمل مذکور گفت: اگر به تاریخچه کنترل تسلیحات بنگریم، مشخص است که منظور بهبود شرایط توافق پیشین با تکمیل آن تحت توافقی دیگر است.

او ادامه داد: برجام چون نتوانست نگرانی‌های ما را کاهش دهد، به‌دنبال توافقی جدید هستیم، می‌خواهیم محدودیت‌های هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ را تمدید کنیم. می‌خواهیم نگرانی‌ها بابت موشک‌های بالستیک ایران را رفع کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.