| کد خبر: 150537 |

دیدار وزیر خارجه تانزانیا با روحانی و ظریف

تانزانیا دروازه دسترسی ایران به بازار شرق آفریقا است و اراده دولت دوازدهم توسعه روابط با کشورهای دوست در سراسر جهان به‌ویژه در قاره آفریقاست

تین نیوز

 رئیس‌جمهوری روز گذشته در دیدار «اگوستین ماهیگا»، وزیر خارجه تانزانیا، با ابراز علاقه‌مندی به ارتقای سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در تمامی عرصه‌ها و به‌ویژه اقتصادی، گفت: «تانزانیا دروازه دسترسی ایران به بازار شرق آفریقا است و اراده دولت دوازدهم توسعه روابط با کشورهای دوست در سراسر جهان به‌ویژه در قاره آفریقاست».

به گزارش شرق؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به آمادگی شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه فنی و مهندسی  برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای در آفریقا و از جمله تانزانیا، افزود: «باید همکاری‌های اقتصادی هم‌سطح با روابط تاریخی، فرهنگی و سیاسی ایران و تانزانیا توسعه و تعمیق یابد و گام نخست در این مسیر، تقویت روابط پولی، مالی و بانکی دو کشور است».

او تروریسم را یک معضل بزرگ در عرصه جهانی خواند و با بیان اینکه تروریست‌ها در هر منطقه با نام‌های متفاوت اما هدف مشترک فعال شده‌‌اند، گفت: «باید همه کشورها در مبارزه با این معضل متحد عمل کنند. اینکه هیچ فردی جرئت نمی‌کند از گروه‌های تروریستی با نام‌های مختلف از جمله جبهه النصره، القاعده، الشباب، بوکوحرام یا داعش به‌صراحت حمایت و پشتیبانی کند، پیشرفتی بزرگ در عرصه جهانی است و نشان می‌دهد جهان خطر تروریسم را پذیرفته است».

رئیس‌جمهور افزود: «جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات خود را در مبارزه با گروه‌های تروریستی در اختیار کشورهای دوست قرار دهد».

وزیر خارجه تانزانیا نیز در این دیدار تأکید کرد تانزانیا مصمم است روابط خود را در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.

وزیر خارجه تانزانیا همچنین روز گذشته با وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. محمدجواد ظریف، با برشمردن زمینه‌های متنوع همکاری، حوزه‌های بانکی، کنسولی، گردشگردی و علمی و فناوری، آب و نیرو را از اولویت‌های همکاری دو کشور برشمرد و بر آمادگی بخش‌های دولتی و خصوصی ایران برای گسترش مناسبات با بخش‌های ذی‌ربط در تانزانیا تأکید کرد.

در این دیدار طرفین توافق کردند کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور هرچه‌سریع‌تر تشکیل شود.

 

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.