| کد خبر: 144493 |

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:

تهران از تلاش قطر برای گسترش روابط دوجانبه حمایت می کند

سیدحسین نقوی حسینی تاکید دارد که اقدام قطر مبنی بر بازگشت سفیر این کشور به ایران نشان از تلاش دوحه برای بهبود مناسبات با تهران دارد.

تین نیوز

سیدحسین نقوی حسینی تاکید دارد که اقدام قطر مبنی بر بازگشت سفیر این کشور به ایران نشان از تلاش دوحه برای بهبود مناسبات با تهران دارد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص " بیانیه وزارت خارجه قطر پیرامون بازگشت سفیر این کشور به تهران و تاکید بر گسترش روابط دوجانبه "، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه با کشورهای همسایه خود در حاشیه خلیج فارس روابط حسنه داشته و روابط دیپلماتیک و مناسبات خوبی بین ما و دیگر کشورها برقرار بوده و از اقدام قطر برای بازگشایی سفارت و بازگشت سفیر این کشور به تهران را مثبت تلقی می کند.

وی تاکید کرد: اقدام قطر مبنی بر برقراری روابط عمیق دوجانبه و بازگشت سفیر این کشور به تهران نشان از تلاش دوحه برای بهبود مناسبات با تهران داشته و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره گسترش روابط حمایت می کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه طی سالهای اخیر به دلیل سیاست های غلط ، مداخله گرانه و غیر منطقی سعودی ها شاهد بر هم خوردن امنیت و ثبات کشورهای منطقه بوده ایم،خاطر نشان ساخت: سیاست های غیر اصولی سعودی ها باعث ایجاد شکاف بین کشورهای همسایه شده که باید جلوی ادامه این روند رفته شود.

وی با بیان اینکه سیاست های نامناسب عربستان سعودی در راستای سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و آنها سعی بر این داشتنند که بر روابط ایران با دیگر کشورها خدشه وارد کنند، بیان داشت: عربستان به دلیل تحلیل ها و برداشت های نادرست از مسائل منطقه ای در همکاری های منطقه ای دچار بحران شد و آرامش دیگر کشورهای منطقه را نیز برهم زد و مطمئنا این سیاست های غلط و خصمانه دوام نخواهد آورد و کشورهای همسایه با این کشور در این مسیر همراهی نخواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال روابط غیر اصولی و غیر دیپلماتیک و خارج از چارچوب با دیگر کشورها نبوده است و همیشه به دنبال توقیت و گسترش روابط همه جانبه با کشورهای همسایه می باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.