| کد خبر: 130877 |

کاندیداهای ریاست‌جمهوری در آخرین مناظره تلویزیونی‌شان چه وعده‌هایی دادند؟

تین نیوز

در روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری هر روز شاهد طرح مطالب متعددی از سوی شش کاندیدای انتخابات هستیم اما شاید پرمخاطب‌ترین برنامه کاندیداها مناظره‌های تلویزیونی آنها بویژه مناظره جمعه گذشته بود که می‌تواند تاثیر زیادی بر رای مردم داشته باشد.

 

به گزارش ایسنا،  وعده‌ها و برنامه‌های مطروحه از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اگرچه ضمانت اجرایی قانونی ندارد، اما حافظه ملت ایران آن را به یاد خواهد سپرد و مردم آن را به عنوان کف خواسته خود از کاندیدای پیروز انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مطالبه خواهند کرد.

 

در این گزارش به وعده‌ها و برنامه‌های ارائه شده از سوی شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک اشاره شده است:

 

  مصطفی میرسلیم

به طور کلی باید صادرات مورد تشویق قرار گیرد و به گونه‌ای باشد که بتوانیم فاصله ایجاد شده را جبران کنیم. دولت باید تشویق کننده باشد تا افزایش کیفیت در برنامه کار تولید کنندگان قرار بگیرد. در این صورت است که می‌توانیم با کالاهای قاچاق مقابله کنیم و از سوی دیگر در بازار با رقبا،‌ رقابت کنیم.

مدیریت جدی لازم است تا با پایین دستی‌های پتروشیمی ارتباط داشته باشیم.

 ما باید از فروش نفت خام جلوگیری کنیم. عقل ما کجا رفته است که اجازه می‌دهیم خام فروشی شود. سیاست خارجی درست این است که مخازن مشترک را با هم مصرف کنیم نه اینکه زودتر آن را کنار بگذاریم. همچنین باید از قراردادهای استعماری جلوگیری شود و دقت کنیم تا محصولاتمان در زمینه پتروشیمی کیفیت بالاتری داشته باشد.

با رباخواری بانک ها جنگ خواهم کرد. با فساد مبارزه قاطعانه ای خواهم کرد.

برنامه هایی را برای نجات کشور در حوزه هایی مثل آب و صنعت و خودروسازی داریم. برنامه هایی برای کارکنان دولت و کارگران داریم. تامین مالی صنایع کوچک و متوسط و ایجاد بازار صادراتی جزو برنامه های اصلی ما است.

 

اسحاق جهانگیری

برای آینده برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته که طی آن 10 کالای اصلی که در قاچاق سهم عمده دارند مشخص شده‌اند تا به سرعت با آنها مقابله شود.

باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و تقویتش کنیم.

باید با همکاری شرکت های خارجی قطعه سازی را گسترش دهیم.

ما سهام عدالت را واقعی می کنیم. سه سال بر روی آن کار شده است. از شهریور سال 96 هر تحت پوشش کمیته امداد مالک 10 میلیون تومان در کارخانه ها خواهد شد.

طرح های مختلفی برای کشاورزی تهیه شده و در جلسه گذشته اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید که برای سال 96، 950 هزار شغل ایجاد کنیم. در روستاها و مناطق محروم 5 /1 میلیارد تومان از مجلس درخواست کردیم که رییس مجلس قول داد که آن را تصویب کند

.

محمدباقر قالیباف

ما امروز امنیت سرمایه را می‌خواهیم.

چنانچه بخواهیم اقتصاد کشور رشد کند باید تولید را در اولویت قرار دهیم. در این زمینه چرا نباید به تولیدکنندگان کوچک و متوسط معافیت یا تخفیف مالیاتی ارائه ندهیم.

اشتغال و افزایش آن مهمترین موضوعی است که در دولت مردم مورد توجه قرار بگیرد، گفت: اشتغال مشکل بیکاری را حل و تولید را فعال می‌کند و رونق را به اقتصاد باز می‌گرداند. ما باید به سمتی حرکت کنیم که نیروهای جویای کار را شناسایی و برای آنها اشتغال ایجاد کنیم.

 باید بتوانیم دریافت مالیات را به صورت عادلانه انجام دهیم و از درآمدهای حاصل از آن از اقشار نیازمند حمایت کنیم.

مردم مطمئن باشید 5 میلیون شغل را با تاکید بر کشاورزی و صنایع کوچک ایجاد خواهم کرد.

با تمام محدودیت هایی که در حوزه آب داریم ما باید در کشاورزی به خودکفایی برسیم. ما بر طبق برنامه ششم و سند چشم انداز برنامه ها را در حوزه های کشاورزی و روستایی ادامه می دهیم. در روستاها با صنایع کوچک و خانگی برنامه ها را پیش می بریم.

 

مصطفی هاشمی‌طبا

اصلاح قانون بانکداری نیز ضروری است. از سوی دیگر استفاده از نیروهای تلاشمند که امروز در اصناف و کارفرمایان نمود پیدا کرده هم باید استفاده کنیم، ‌چرا که آنها با گسترش کار خود به اهداف ما کمک می کنند.

در همین راستا صنایع نیز نباید زود بازده باشند، صنایع ما باید ریشه‌دار باشند و از فناوری‌های مفید بهره ببرند.

اصلاح کشاورزی و زیست محیطی می‌تواند اشتغال زایی بسیار خوبی برای کشور فراهم نماید.

 

حسن روحانی

باید فضای آزادی را برای بخش های خصوصی ایجاد کنیم نه اینکه خصولتی‌ها بیایند به عنوان فضای خصوصی فعالیت کنند. گروه‌هایی که حامی های نظامی دارند وارد فضای رقابت شوند و نگذارند رقابت واقعی بین بخش خصوصی ایجاد شود.

روستاهای مرزی ما باید تولید کننده و استان های مرزی صادر کننده باشند. به این صورت جلوی قاچاق کالا گرفته می شود اگر یک رسانه ای یک کلمه گفت چرا فساد در املاک نجومی ایجاد شده است، نباید خبرنگار را بگیریم، بلکه باید آزادش بگذاریم تا حرفش را بزند.

برای رونق اقتصاد باید از سرمایه‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم، ما نیاز داریم که صادراتمان را افزایش دهیم.

یکی از راه‌های رونق تولید سرمایه‌گذاری است. البته باید روی موضوع فناوری و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز کارهایی انجام دهیم.

برنامه داریم که 15 میلیارد از این میزان را با همکاری بانک‌ها به توسعه و سرمایه‌گذاری تخصیص دهیم و 3 الی 5 میلیارد دلار دیگر را نیز برای حمایت از فقرا و اقشار آسیب‌پذیر اختصاص دهیم.

باید کسانی که در فقر مطلق هستند بیایند و نام‌نویسی کنند و دولت نیز موظف است وسایل ضروری زندگی آنان را برایشان تامین کند. همچنین افرادی که شغل ندارند باید برایشان شغل ایجاد شود و آنانی که شغل مناسبی ندارند با شغل بهتری کار خود را ادامه دهند.

می توانیم در دولت بعد رشد اقتصادی و کاهش تورم را ادامه دهیم.

به مردم اعلام می‌کنم که آمادگی دارم در چهار سال بعد غیر از تحریم‌های هسته‌ای که در این چهار سال برداشتم بقیه تحریم‌های ملت ایران را به خوبی و با قدرت بردارم و عزت ایران را و منفعت ایران را به ملت ایران بازگردانم.

 

ابراهیم رئیسی

کشاورزی باید توسعه یابد و علم و فناوری در کشاورزی به کار گرفته شود می‌تواند بسیاری از مسائل ما در کشاورزی را حل کند.

بسیاری از حامل‌های انرژی که در جریان هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌شان افزایش یافت طبق قانون باید این مابه‌التفاوت به خود مردم پرداخت شود.

دولت باید ساختارهای فسادزا را اصلاح کند تا شاهد این نباشیم که هر روز یک فساد در نظام اداری مطرح شود.

ما مصمم هستیم که در دولت کار و کرامت به هیچ کس اجازه ندهیم که در نظام اداری فساد کند و اگر کسی هم به دنبال فساد رفت گوش او را بگیریم و او را از آن اداره بیرون بیندازیم.

باید سیستم جامع مالیاتی را طراحی کرد.

باید قطعا با فرارهای مالیاتی به طور قاطع برخورد شود. باید از دست اندازی افراد خاص به منابع بانکی جلوگیری شود.

اگر جلوی هزینه های اضافی و روحیه اشرافی گری گرفته شود حتما می توان برای دهک های پایین وضعیت های متفاوتی ایجاد کرد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.