| کد خبر: 241916 |

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در آبادان

رانندگان تاکسی‌های درون شهری آبادان از ابتدای فروردین ماه سال جاری بدون مجوز از سوی شورای شهر، فرمانداری یا تاکسیرانی خودسرانه نرخ کرایه را افزایش دادند.

تین نیوز

 درحالی که تاکنون هیچگونه دستورالعملی مبنی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی در آبادان صادر نشده است برخی رانندگان تاکسی در این شهر نرخ کرایه برخی مسیرهای درون شهری را تا ۴۰ درصد نسبت به نرخ مصوب افزایش داده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، از طرفی برگه نرخنامه مصوب کرایه تاکسی آبادان که هم اکنون بر روی شیشه‌ تاکسی‌ها نصب شده مربوط به سال ۱۴۰۰ است و تاکنون نرخ جدیدی به آنان اعلام نشده است.

رانندگان تاکسی‌های درون شهری آبادان سال گذشته نیز پیش از اعلام مصوبه رسمی اقدام به افزایش نرخ کرایه تاکسی کردند که سبب اعتراض شهروندان شد.

یک شهروند آبادانی با انتقاد از افزایش پنج  تا ۱۵ هزار ریالی نرخ کرایه تاکسی گفت: این رقم برای مسیرهای شهری آبادان بسیار بالاست و مردم را با مشکلات فراوانی مواجه خواهد کرد.

ارسلان شاهدی با تاکید بر اینکه روال عادی افزایش قیمت کرایه تاکسی رقمی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است، افزود: افزایش پنج هزار ریالی برای مسیرهایی که قبلا ۱۵ هزار ریال کرایه آنها بود، یک افزایش ۴۰ درصدی است.

وی اظهار داشت:برخی رانندگان تاکسی بدون توجه به حقوق شهروندان از مسافران کرایه اضافی مطالبه می کنند.

یکی دیگر از شهروندان آبادان گفت: افزایش خودسرانه نرخ کرایه‌ گلایه و نارضایتی مردم را در پی داشته و برخی از شهروندان بر سر افزایش کرایه به مشاجره با راننده می‌پردازند.

مریم ماهوری با انتقاد از نارسایی‌های فراوان بخش حمل و نقل عمومی در آبادان افزود: مشکل افزایش خودسرانه کرایه‌ و ضعیف بودن زیر ساخت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر به دردی کهنه و قدیمی تبدیل شده و مردم به اجبار با آن کنار آمده‌اند.

وی بیان کرد: مخالف افزایش کرایه تاکسی آن هم در زمانی که قیمت بسیاری از کالاها چند برابر شده نیستم، ولی هرگونه افزایش قیمت باید از حالت خودسرانه خارج و پس از تصویب مراجع ذیصلاح اعمال شود.

وی اظهار داشت: تاکسی‌ها در هوای گرم و طاقت فرسای منطقه برای رفاه حال مسافران کولر روشن نمی‌کنند ولی از مسافر کرایه بیشتری طلب می‌کنند.

اجرایی شدن نرخ مصوب خواسته تاکسیرانان

در حالیکه شهروندان آبادانی از کرایه‌های نامتعارف تاکسی در برخی مسیرهای این شهر گله دارند، رانندگان تاکسی نیز از اعلام نشدن نرخنامه جدید کرایه تاکسی مربوط به سال جاری انتقاد کرده و نسبت به کم توجهی شورای اسلامی نسبت به این موضوع معترض‌اند.

یکی از تاکسیرانان آبادانی به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود نرخ تورم هنوز نرخ نامه سال ۱۴۰۰ که از سوی شهرداری آبادان در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر آبادان ارسال شده مورد بررسی قرار نگرفته و تاکسیرانان کرایه مسافران را با نرخ نامه سال گذشته محاسبه می‌کنند.

مسلم بناپور اظهار داشت: در حالیکه خودروهای مسافربر شخصی هر نرخی را که بخواهند از شهروندان دریافت می‌کنند اما تاکسیرانان با تمام مشکلات همچنان نرخ کرایه سال گذشته را دریافت می کنند که عادلانه نیست.

دیگر تاکسیران آبادانی گفت: نرخ کرایه فعلی تاکسی عادلانه نیست و با هزینه‌های سوخت، تعمیر و لوازم یدکی خودرو همخوانی ندارد.

صادق جراحی افزود: در حالیکه قیمت لاستیک، روغن، تعمیر و نگهداری خودرو در۲ سال اخیر بالا رفته‌ و از سویی تردد در خیابان‌های آبادان با وجود خرابی آسفالت و چاله‌های فراوان به خودروها به ویژه تاکسی‌ها به شدت آسیب وارد می‌کند جابه‌جایی مسافر با این شرایط مقرون به صرفه نیست.

ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی پیش از ابلاغ نرخ جدید

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان نیز گفت: افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در آبادان تصویب شده ولی برای اجرا هنوز ابلاغ نشده است.

تارق طویشی افزود: نرخ کرایه تاکسی در آبادان همان نرخ سال گذشته است و تا زمانی که نرخ جدید رسما اعلام نشده هیچ تاکسیرانی حق افزایش کرایه را ندارد.

وی اظهار داشت: تعدادی از تاکسی‌های درون‌ شهری آبادان که نرخ کرایه را افزایش داده بودند، توقیف و کارت شهری و کارت سوخت آنها ضبط شده است.

طویشی با اشاره به توسعه شهری در آبادان گفت: هم اکنون ۴۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط مختلف آبادان مشغول به فعالیت هستند ولی با توجه به توسعه شهری باید ۲۰۰ دستگاه تاکسی دیگر به خطوط حمل و نقل شهری آبادان اضافه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.