| کد خبر: 213993 |

بودجه شهرداری تهران برای توسعه مترو کافی نیست

شهردار تهران گفت: حمل و نقل عمومی مهمترین موضوع شهر تهران است اما بودجه شهرداری تهران برای توسعه مترو کافی نیست و این موضوع حاکمیتی است و باید با اولویت به آن پرداخته شود.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: حمل و نقل عمومی مهمترین موضوع شهر تهران است اما بودجه شهرداری تهران برای توسعه مترو کافی نیست و این موضوع حاکمیتی است و باید با اولویت به آن پرداخته شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، پیروز حناچی در واکنش به سخنان دیروز رئیس شورای شهر و انتقاد وی درباره عدم پیشرفت خطوط مترو گفت: حمل و نقل عمومی مهمترین موضوع شهر تهران است اما بودجه شهرداری تهران برای توسعه مترو کافی نیست و این موضوع حاکمیتی است و باید با اولویت به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در ابتدا هم در مترو تمامی زیر ساخت و هزینه اش به مرور به گردن مدیریت شهری افتاده است در صورتیکه توسعه یک خط عادی مترو بالای ۱۰ هزار میلیارد هزینه دارد.

حناچی با اشاره به اینکه توسعه خطوط جدید مترو با بودجه عادی شهرداری تهران امکانپذیر نیست، در خصوص افتتاح هر ماه یک ایستگاه که وعده آن داده شده بود گفت: تا ایستگاه امام حسین این اتفاق افتاد، بسیاری از ایستگاه‌ها تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند ولی به دو دلیل این اتفاق نیفتاد وعده بانک آینده و بحث تحریم بود.

وی ادامه داد: قبل از تحریم ۵۰ درصد هزینه‌ها تنها به عهده شهرداری بود، در شرایط کنونی با شرایط قیمت ارز این مساله امکان پذیر نیست.

شهردار تهران در خصوص عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی ابراز داشت: در اتوبوسرانی و مترو با ۱۰۰ هزار سفر و اجباری شدن ماسک رعایت فاصله گذاری ارزیابی‌ها نشان می‌دهد مردم بالای ۹۵ درصد رعایت می‌کنند.

وی افزود: ما پلیس نیستم و ابزار برخورد هم نداریم اما در شرایط حاد هم ما مترو را تعطیل نکردیم و امکان تعطیل کردن هم وجود ندارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.