| کد خبر: 213631 |

شورای شهر و شهرداری به معضل مسکن ورود پیدا کند

هاشمی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر باید در زمینه حل معضل میکن فعال شوند گفت: می توانیم راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل در اختیار دولت قرار دهیم و به ساماندهی در این زمینه دست یابیم.

تین نیوز

هاشمی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر باید در زمینه حل معضل میکن فعال شوند گفت: می توانیم راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل در اختیار دولت قرار دهیم و به ساماندهی در این زمینه دست یابیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن علنی امروز شورای شهر با اشاره به اینکه همزمان با آغاز فعالیت‌ها در کشور و بازگشایی اکثر مشاغل و صنوف آمار مسافران در مترو و اتوبوس رو به افزایش است و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌شود گفت: آمار مسافران مترو به ۲ میلیون نفر در روز برسد که باید چاره‌ای در این زمینه اندیشید.

هاشمی بر ضرورت استفاده از ماسک توسط مسافران در حمل و نقل عمومی هم تاکید داشت و از شهرداری خواست با جدیت نسبت به تأمین، تولید و توزیع ماسک ارزان‌قیمت ورود یابد چرا که در حال حاضر تنها راه‌حل باقیمانده جهت مقابله با کرونا استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی است.

رئیس شورای شهر تهران به مشکل شهروندان در زمینه خرید و اجاره منزل مسکونی هم اشاره داشت و مباحث اقتصادی مانند پول‌های سرگردان، افزایش قیمت ارز، طلا، مصالح ساختمانی و زمین باعث شده را علت افزایش قیمت مسکن عنوان کرد و گفت: و در این شرایط باید اقدامات و الگوی مشخصی جهت توسعه و عرضه زمین و مسکن داشته باشیم.

وی گفت: شهرداری و شورای شهر باید در این زمینه فعال شوند و راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل در اختیار دولت قرار دهند تا بتوانیم به ساماندهی در این زمینه دست یابیم.

وی به موضوع آلودگی و ترافیک در کلانشهرها اشاره کرد و گفت :‌۳۰ تا ۴۰ سال است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله تهران با این معضل گرفتار هستند و راه حل آن استفاده از طرح TOD یا پهنه حمل و نقلی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.