| کد خبر: 185485 |

◄ پیشگامی چین در ایجاد حمل‌ونقل سبز

شهر شنزن چین تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی را برقی کرده‌است، در ابتدا 16,000 اتوبوس برقی شدند که بدین ترتیب شنزن به اولین شهر در جهان که ناوگان اتوبوسرانی آن برقی است تبدیل شد.

تین نیوز

این روزها به دلیل افزایش مشکلات زیست محیطی ناشی از عوامل متحرک، بسیاری از کشورها در صدد دستیابی به مد جدید حمل‌ونقلی با عنوان حمل و نقل سبز، هستند. در این بین کشور چین با تخصیص یک شهر به این‌کار گام خوبی را در دستیابی به حمل‌ونقل سبز برداشته است.

به گزارش تین‌نیوز، شهر شنزن (Shenzhen) چین تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی را برقی کرده‌است، در ابتدا 16,000 اتوبوس برقی شدند که بدین ترتیب شنزن به اولین شهر در جهان که ناوگان اتوبوسرانی آن برقی است تبدیل شد.

سپس 20,000 تاکسی قدیمی از رده خارج و خودروهای برقی جایگزین آنها شدند. این بخشی از برنامه چین برای مبارزه با آلودگی هوا است، آلودگی هوا سالانه یک میلیون چینی را به کام مرگ می‌کشاند، اکنون مردم شنزن تمیزترین هوای 15 سال اخیر را تنفس می‌کنند و انتشار آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی به‌شدت افت کرده‌است.

برقی کردن ناوگان حمل‌ونقل بدون مشکل نبوده‌است، بعضی از رانندگان تاکسی از توقف طولانی در جایگاه‌های شارژ باطری شکایت دارند و نگرانی‌هائی در مورد نحوه بازیافت باطری‌ها وجود دارد. درحالی‌که بیشتر الکتریسیته مورد نیاز از سوزاندن ذغال سنگ بدست می‌آید که مقادیر زیادی CO2 تولید می‌کند، بیشتر کارشناسان عقیده دارند که خودروهای الکتریکی برای محیط‌زیست بهتر هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.