| کد خبر: 178787 |

◄ خبری از اسقاط موتورسیکلت فرسوده نیست

باید فکری به حال موتورسیکلت‌های فرسوده و کابراتوری موجود در شهر کرد. با تاسف باید گفت، تا به امروز خبری مبنی بر اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده به گوش نرسیده است.

تین نیوز

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در تشریح وضعیت استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در این کلان‌شهر گفت: مصوبات در این زمینه تغییری نداشته اما وضعیت اقتصادی کشور و به تبع آن کاربران موتورسیکلت بسیار متفاوت شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسین شهیدزاده با اشاره به اینکه قیمت موتورهای برقی در سال جاری نسبت به سال قبل رشد بسیار زیادی داشته است، تصریح کرد: این موضوع باعث شده تا در عمل استقبال از خرید موتورسیکلت برقی رو به افول بگذارد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ممکن است موتورسیکلت‌های برقی با قیمت کمتر نیز در بازار وجود داشته باشد. اما مناسب استفاده  برای پیک‌های موتوری که کار امرار معاش کاربران خود را انجام می‌دهند نیست. موتورسیکلت‌های برقی ارزان توان لازم برای استفاده معمولی که از این وسیله نقلیه می‌شود را ندارند و باید مدل‌هایی با باطری قوی‌تر در اختیار پیک‌های موتوری قرار بگیرد که با وضعیت کنونی اقتصادی کشور چندان شدنی نیست.

شهیدزاده  به این نکته نیز اشاره کرد که، موتورسیکلت‌های برقی موجود در بازار معمولاً قدرت پیمایش مسافت زیادی را ندارند و کسی که اقدام به خرید آن کند می‌تواند در مصارف شخصی آن را بکار بگیرد. کاربران پیک‌های موتوری باید اقدام به خرید موتورسیکلت‌هایی با باطری لیتیومی با قدرت سه کیلووات کنند که قیمت آن در بازار ایران چیزی معادل 20 میلیون تومان است. مسلماً پیک‌های موتوری این وجه را پرداخت نخواهند کرد.

وی به بحث توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری پرداخت و گفت: این موضوع کمک کرد لااقل این وسیله آلاینده دیگر وارد شهر و ناگان حمل‌ونقل نشود. حال باید فکری به حال موتورسیکلت‌های فرسوده و کابراتوری موجود در شهر کرد. با تاسف باید گفت، تا به امروز خبری مبنی بر اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده به گوش نرسیده است.

شهیدزاده با تاکید بر ضرورت خروج موتورسیکلت‌های فرسوده از چرخه حمل‌ونقل، ابراز داشت: از دستگاه‌های مسئول خواسته شده تا این مساله را با جدًیت در دستور کار خود قرار دهند. اما متاسفانه در تهران این کار به درستی صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی، شهرداری تهران طی یک اقدام به تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری پرداخته که به لحاظ فنی کار پیچیده‌ای است که ریز آن باید رعایت می‌شد. در این مرحله تعداد 50 دستگاه موتورسیکلت به صورت آزمایشی به انژکتوری تبدیل شدند که موفقیت‌هایی را نیز به همراه داشت.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه تبدیل موتورسیکلت کاربراتوری به انژکتوری در عمل قابل لمس‌تر است، خاطرنشان کرد: با شرایط موجود قطعاً جایگزینی موتورسیکلت  برقی با نوع کاربراتوی ممکن نیست و پیشرفتی در این راه را نمی‌توان متصور شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.