| کد خبر: 271103 |

برنامه ریزی چین برای ساخت مرکز حمل و نقلی در ازبکستان جهت ارتقا مسیر تا اروپا

چین در حال برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز حمل و نقل در ازبکستان است.

تین نیوز

چین در حال برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز حمل و نقل در ازبکستان است. شرکت لجستیک چینی (Shenzhen Neptune) اعلام کرد که قصد دارد حدود 15 میلیون دلار برای این منظور در نظر بگیرد.  علاوه بر این شرکت چینی، شرکت آلمانی Rhenus قبلا برنامه ریزی های مشابهی برای سرمایه گذاری در ازبکستان را اعلام کرده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از کانل تلگرامی اندیشکده حمل و نقل ایران ، سرمایه گذاری این شرکت چینی در جلسه ای به همراه نمایندگان شرکت تابعه حمل و نقل راه آهن ازبکستان اعلام شد. در اعلامیه ای، شرکت چینی به طور خاص به تلاش های رئیس جمهور ازبکستان میرضیایف(Mirziyoyev) برای ایجاد شرایط مطلوب برای کسب و کارهای چینی اشاره کرد. 

به گفته طرف های ازبکستانی، این توافقنامه ها با هدف بهبود خدمات لجستیک چند منظوره و حجم حمل و نقل است که به طور خاص حمل و نقل در امتداد مسیر چین-قرقیزستان-ازبکستان را که به سمت غرب به اروپا منتهی می شود، هدف قرار می دهند.

در عین حال، ازبکستان علاقه شرکت های اروپایی را به خود جلب کرده است. اروپا علاقه مند به ایجاد مسیرهای حمل و نقل زمینی به چین است که از روسیه عبور نمی کند. سال گذشته، شرکت آلمانی Rhenus Logistics موافقت کرد که 20 میلیون دلار در ساخت یک مرکز حمل و نقل چند منظوره جدید در منطقه اندیجان سرمایه گذاری کند که به طور مشترک این مرکز را همراه با شرکت تابعه حمل و نقل راه آهن ازبکستان مدیریت خواهد کرد. این مرکز قادر خواهد بود سالانه تا 300 هزار تن حمل و نقل را مدیریت کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.