| کد خبر: 28154 |

تلاش راهداران گیلانی برای بازنگه داری راه های سختگذر

تین نیوز |  با وجود بارش شدید برف، تمامی محورهای مواصلاتی گیلان باز است وتلاش راهداران برای بازنگه داشتن راههای كوهستانی استان معطوف شده است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان گیلان، خاوری با اشاره به كاهش محسوس دما وبارش نزولات جوی گفت: بارش شدید برف تردد در نقاط كوهستانی را با كندی مواجه كرده است و تمام تلاش اكیپهای راهداری برای بازنگه داری و برقراری ایمنی محورهای برف‌گیر بكار گرفته شده است.این در حالیست كه همزمان با اولین روز از آغاز دهه ایمنی ،رسالت این اداره كل به عنوان یكی از متولیان برقراری ایمنی دو چندان شده است.

مدیركل راه وشهرسازی گیلان گفت : با وجود بارش شدید برف در سطح استان كه در برخی از مناطق به 1 متر رسیده است؛ كلیه محورهای مواصلاتی استان باز بوده و عوامل راهداری مشغول انجام عملیات در این محورها هستند و مسیرهای سختگذر و گردنه ها با محدودیت هایی ترافیكی مواجه است.

وی افزود: با شروع بارش برف به ویژه درمناطق كوهستانی و برف‌گیر، اكیپهای راهداری با بكار گیری انواع ماشین آلات راهداری ونیروی انسانی در سطح جاده مستقر شده تا ضمن بازنگهداری راهها نسبت به رفع مشكلات احتمالی مسافران اقدام كنند.

هم اكنون ارتفاع برف درمناطق كوهستانی اسالم به خلخال 1 متر، حشمت آباد رودبار، دیلمان،پونل هیرو آباد در رضوانشهر، بلوردكان خصیل دشت املش30 تا40 سانتی متر، و ارتفاع برف درمحور كوهستانی آبی نام سیاهكل60 سانتیمترمی رسد. ارتفاع برف در دیگر مناطق استان بین 10 تا 15سانتیمتر گزارش شده است.

همچنین محور پونل - خلخال بدلیل بارش برف شدید در حوزه استحفاظی خلخال از سوی راهدارخانه این شهرستان مسدود اعلام شده در گردنه كوهین نیز بارش برف وبادگزارش شده است.

درحال حاضر كلیه راههای استان باز وبا توجه به حجم زیاد بارش برف، تردد در نقاط سختگذر با زنجیر چرخ امكانپذیر است. لذابه رانندگان توصیه می شود، خودروهای خود را به سوخت كافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ مجهز كنند.

رانندگان قبل از عزیمت می‌توانند آخرین وضعیت راهها را ازطریق سامانه اطلاع رسانی http://gilan.mrud.ir و یا تلفن گویای 141 و33311111 – 013 دریافت كنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.