◄ دبیر انجمن کامیون داران: رانندگان امکان دریافت حواله از سامانه کالا را ندارند
قرار بود فردا با معاون اول رئیس جمهور نشستی داشته باشیم و گلایههای رانندگان را به محمد مخبر منتقل کنیم اما این نشست به زمان دیگری موکول شد و فردا با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دیدار و مذاکراتی خواهیم داشت.
احمد کریمی دبیر کانون سراسری انجمنهای صنفی کامیون داران درباره گلایهها و اعتراضات اخیر رانندگان خودروهای سنگین اظهار کرد: قرار بود فردا با معاون اول رئیس جمهور نشستی داشته باشیم و گلایههای رانندگان را به محمد مخبر منتقل کنیم اما این نشست به زمان دیگری موکول شد و فردا با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دیدار و مذاکراتی خواهیم داشت.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی ادامه داد: از زمانی که ارز ترجیحی واردات لاستیک سنگین برداشته شد، رانندگان مستقیماً باید به سامانه کالا مراجعه و حواله دریافت لاستیک را از آن دریافت کنند اما بخش عمدهای از رانندگان میگویند امکان تهیه حواله لاستیک از سامانه وزارت صمت را ندارند.
کریمی گفت: عاملان توزیع لاستیک در زمان به روز رسانی سامانه، به یک باره بخش زیادی از لاستیکها را خریداری میکنند و مصرف کننده واقعی امکان دریافت حوالهها را ندارد؛ حتی گفته میشود تولیدکنندگان و یا برخی مسئولان سامانه کالا با عالمان توزیع هماهنگ باشند و به آنها از قبل اعلام میشود که مثلاً در چه ساعت و تاریخی، امکان خرید لاستیکهای پُر مصرف از سامانه کالا فراهم میشود؛ عاملان فروش هم به یک باره اقدام به خرید آنها میکنند.
بیشتر بخوانید:
آخرین وضعیت تهیه لاستیک سنگین در سامانه «کالا»
وی درباره تفاوت قیمت لاستیک سنگین در بازار آزاد با آنچه از سامانه کالا به عنوان حواله دریافت لاستیک صادر میشود، گفت: این تفاوت قیمت ۵ تا ۶ میلیون تومان برای هر حلقه لاستیک سنگین برای اقلام پُر مصرف است. این تفاوت برای لاستیکهای با کیفیت تر مانند میشلن فرانسوی به ۱۰ میلیون تومان هم میرسد.
بخشی از تولیدات لاستیک در سامانه وزارت صمت ثبت نمیشود
دبیر انجمن کامیون داران گفت: هم وزارت صمت و هم تولیدکنندگان و عاملان فروش میدانند که بخشی از لاستیکهای تولید داخل وارد سامانه کالا نشده و به بهانههایی چون اختصاص به برخی نهادها از جمله شهرداریها، خارج از فرآیند وزارت صمت توزیع میشود؛ اما تعداد این لاستیکهایی که به این بهانه وارد سامانه نمیشوند، بسیار بیشتر از نیاز این نهادهاست و در بازار آزاد به فروش می رسند.
وی تأکید کرد: یک راه دیگری که عاملان فروش برای دستیابی به اسناد رانندگان دارند، درخواست کپی برگ سبز کامیونها از رانندگان است که در بار اول مراجعه به عاملان فروش از آنها دریافت میکنند؛ سپس در دفعههای بعدی به راحتی میتوانند با استفاده از کپی مدارک رانندگان، اقدام به دریافت حوالههای لاستیک سنگین با تعداد زیاد از سامانه کالا میکنند.
به گفته این فعال صنفی صنعت حمل و نقل جادهای، کشندهها و نفتکشها در سال ۸ حلقه، باری های ۱۰ چرخ ۶ حلقه و کامیونتها ۴ تا ۶ حلقه لاستیک در سال مصرف میکنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.