| کد خبر: 241951 |

◄ دبیر انجمن کامیون داران: رانندگان امکان دریافت حواله از سامانه کالا را ندارند

قرار بود فردا با معاون اول رئیس جمهور نشستی داشته باشیم و گلایه‌های رانندگان را به محمد مخبر منتقل کنیم اما این نشست به زمان دیگری موکول شد و فردا با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دیدار و مذاکراتی خواهیم داشت.

تین نیوز

احمد کریمی دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کامیون داران درباره گلایه‌ها و اعتراضات اخیر رانندگان خودروهای سنگین اظهار کرد: قرار بود فردا با معاون اول رئیس جمهور نشستی داشته باشیم و گلایه‌های رانندگان را به محمد مخبر منتقل کنیم اما این نشست به زمان دیگری موکول شد و فردا با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دیدار و مذاکراتی خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی ادامه داد: از زمانی که ارز ترجیحی واردات لاستیک سنگین برداشته شد، رانندگان مستقیماً باید به سامانه کالا مراجعه و حواله دریافت لاستیک را از آن دریافت کنند اما بخش عمده‌ای از رانندگان می‌گویند امکان تهیه حواله لاستیک از سامانه وزارت صمت را ندارند.

کریمی گفت: عاملان توزیع لاستیک در زمان به روز رسانی سامانه، به یک باره بخش زیادی از لاستیک‌ها را خریداری می‌کنند و مصرف کننده واقعی امکان دریافت حواله‌ها را ندارد؛ حتی گفته می‌شود تولیدکنندگان و یا برخی مسئولان سامانه کالا با عالمان توزیع هماهنگ باشند و به آنها از قبل اعلام می‌شود که مثلاً در چه ساعت و تاریخی، امکان خرید لاستیک‌های پُر مصرف از سامانه کالا فراهم می‌شود؛ عاملان فروش هم به یک باره اقدام به خرید آنها می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت تهیه لاستیک سنگین در سامانه «کالا»

 

وی درباره تفاوت قیمت لاستیک سنگین در بازار آزاد با آنچه از سامانه کالا به عنوان حواله دریافت لاستیک صادر می‌شود، گفت: این تفاوت قیمت ۵ تا ۶ میلیون تومان برای هر حلقه لاستیک سنگین برای اقلام پُر مصرف است. این تفاوت برای لاستیک‌های با کیفیت تر مانند میشلن فرانسوی به ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

بخشی از تولیدات لاستیک در سامانه وزارت صمت ثبت نمی‌شود

دبیر انجمن کامیون داران گفت: هم وزارت صمت و هم تولیدکنندگان و عاملان فروش می‌دانند که بخشی از لاستیک‌های تولید داخل وارد سامانه کالا نشده و به بهانه‌هایی چون اختصاص به برخی نهادها از جمله شهرداری‌ها، خارج از فرآیند وزارت صمت توزیع می‌شود؛ اما تعداد این لاستیک‌هایی که به این بهانه وارد سامانه نمی‌شوند، بسیار بیشتر از نیاز این نهادهاست و در بازار آزاد به فروش می رسند.

وی تأکید کرد: یک راه دیگری که عاملان فروش برای دستیابی به اسناد رانندگان دارند، درخواست کپی برگ سبز کامیون‌ها از رانندگان است که در بار اول مراجعه به عاملان فروش از آنها دریافت می‌کنند؛ سپس در دفعه‌های بعدی به راحتی می‌توانند با استفاده از کپی مدارک رانندگان، اقدام به دریافت حواله‌های لاستیک سنگین با تعداد زیاد از سامانه کالا می‌کنند.

به گفته این فعال صنفی صنعت حمل و نقل جاده‌ای، کشنده‌ها و نفتکش‌ها در سال ۸ حلقه، باری های ۱۰ چرخ ۶ حلقه و کامیونت‌ها ۴ تا ۶ حلقه لاستیک در سال مصرف می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    باسلام خدمت آقای کریمی لطف بفرمایید کمی هم درمورد سنوات72تا80وسختی کار که درسال97قول به درست شدن این دومشکل داده بودید بدهید چهارسال رفته وکاری انجام نشده شما که نماینده هستید چه کارهای تابحال برای بهبود کارراننده گان انجام داده اید بیان نماید تا همه مطلع شوند با تشکر

  • خدادادبکرانی 0 0

    شما ها که ماشاالله در زمانی که توزیع لاستیک در اختیارتان بود گُل کاشتید !
    اینقدر مهندسی شده وشیک وفانتزی لاستیک دولتی را بین کامیونداران توزیع کردید که هنوز برخی کامیونداران از لحاظ پیمایش نتونستن. لاستیک ارز ۴۲۰۰که دو سال پیش تحویل می گرفتند ،بگیرند ،
    چنان با حواله های دولتی لاستیک خوش رقصی کردید که نور چشمی های شما تا خرخره از لاستیک تامین بودند ویک‌راننده وکامیوندار تلاشگر که می خواست خدمت به جامعه کند از بازار آزاد لاستیک تهیه کنه !
    راستی !!هنوز پاسخی در قبال حواله های صادره از سهمیه لاستیک استان که باید با سربرگ سازمان راهداری چاپ می شد ولی با نام کانون وسربرگ کانون کامیونداران صادر شده است در حاله ای از ابهام مانده !!!
    حالا با این عملکرد کانون نشستی در جایگاه انتقاد از سامانه لاستیک ؟!

    چندتا راننده معرفی کنم که سندش دست کانون‌وانجمن های زیر مجموعه شما بود به هوای در نوبت صف لاستیک ،
    پس از اینکه توزیع لاستیک از روی کانون وانجمن ها قطع شد ،و توزیع آن افتاد به بدست خود سازمان راهداری ،طرف برای گرفتن لاستیک به مشکل خورد و اعلام کردند بهش که شما سهمیه لاستیک دریافت کردی ودیگه به شما تعلق نمی گیره ؟!
    اول عملکرد خودتان را در این زمینه مرور کنید بعداً برروی صندلی انتقاد از سامانه به قضاوت بپردازید !
    وقتی کانونی که حامی راننده وکامیوندار خود را معرفی می کنه ،واین چنین در توزیع لاستیک وبقیه امور اجحاف و ظلم در قبال رانندگان وکامیونداران نشان می دهد از بقیه چه انتظاری باید داشت ؟!

    بهتر است عقبه خودتان را بیشتر مرور کنید تا دچار جو زدگی نشوید !!
    رانندگان وکامیونداران هنوز عملکرد شما را در توزیع لاستیک فراموش نکردند !
    اجحاف وظلمی که واقع شده است را باید اول شما پاسخ بدید !
    بعداً کسانی دیگر که خارج از صنف هستند را پاسخ گو کنید ،
    ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین