| کد خبر: 226710 |

◄ ثبت امضا برای حذف یا اصلاح دستورالعمل توفیف دفترچه کار رانندگان

کارزار اینترنتی مستند به امضای رانندگان سواری کرایه ( حمل و نقل جاده ای مسافری) راه برای حدف یا اصلاح دستورالعمل توفیف دفترچه ثبت ساعت رانندگان تنها در چند روز به بیش از یک هزار امضا رسید.

تین نیوز

کارزار اینترنتی مستند به امضای رانندگان سواری کرایه (حمل و نقل جاده ای مسافری) برای حدف یا اصلاح دستورالعمل توفیف دفترچه ثبت ساعت رانندگان تنها در چند روز به بیش از یک هزار امضا رسید.

به گزارش تین نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور در این مورد گفت: اخذ و توقیف دفترچه های ثبت ساعت رانندگان مسافری به مدت ۴۵ روز جدای از جریمه مالی مربوطه،  مجازاتی است که در قبال یک تخطی از مقررات راننده عمومی به آن محکوم می شود و در مدت مذکور حق فعالیت نخواهد داشت.

حمید حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: البته این محکومیت توسط قاضی و در حضور متهم و یا وکیل متهم صادر نمی شود بلکه یک سرباز و یا گروهبان هم می تواند با اخد و توقیف جواز کار راننده، بدون هیچ محکمه و یا اجازه دفاع به راننده خاطی، چنین حکمی را صادر و اجرایی نماید.

بیشتر بخوانید:

وی عنوان کرد: از آنجا که بیشتر رانندگان معیشت و نان شب شان به فعالیت روزانه آنها بستگی دارد مسلما نمی توانند در این مدت با جیب خالی جوابگوی معیشت خود و خانواده هایشان باشند و از همین جا فارغ از ناعادلانه بودن این حکم ایرادهای نهان آن ظهور و بروز می کند و تبعات آن نه تنها دامن گیر خانواده رانندگان شده  بلکه شامل جامعه نیز می شود.

این فعال صنفی بیان کرد: دور از ذهن نیست یک فرد در چنین شرایطی برای تامین نیازهای خود چه بسا ناخواسته دچار بزه و مرتکب جرم شود و یا از سرخوردگی ناشی از بیکاری و بدهی و فشار اقساط معوقه اقداماتی علیه خود انجام دهد.

وی گفت: سال ها است که رانندگان معترض این نوع تقابل و برخورد پلیس راه با تخلفات خود بوده و تشکل های آنها بارها و بارها خواهان شفافیت در خصوص ماده قانونی این دستورالعمل و بررسی و اصلاح آن شده اند اما: گوش اگر گوش ... و ناله اگر ناله ماست/آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.

به گزارش تین نیوز حسین زاده افزود: ایرادات متصور بر این دستورالعمل آن قدر زیاد است که شاید خارج از حوصله این گفت و گو باشد و نیازی هم به فهرست کردن آنها نیست چرا که فقط با نگاهی به این دستورالعمل  به خصوص در شرایط کنونی اجتماعی و اقتصادی جامعه، می توان به ناعادلانه و غیر مفید بودن آن پی برد و اذعان نمود.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور عنوان کرد: با توجه به عدم پاسخ گویی به در خواست های فراوان قبلی و بی توجهی محض مسئولان ذیربط به این مقوله، رانندگان بر آن شدند تا با استفاده از فضای مجازی  و ایجاد کارزاری مستند به امضای خودشان، صدا و خواست خود را  مبنی بر حدف یا اصلاح دستورالعمل توفیف دفترچه ثبت ساعت رانندگان را به گوش مقامات مسئول مربوطه برسانند.

به گزارش تین نیوز، رانندگانی که علاقه مند به شرکت در کارزار درخواست حذف دستورالعمل توقیف دفترچه ثبت ساعت هستند می توانند اینجا کلیک کرده و امضای خود را ثبت کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی ده بزرگی شیرازی 3 0

    حذف دفترچه مینی بوس دلیل. چون من اگر دفترچه هم بگیرم باز برای تمدید باید ۳۰۰۰۰کیلومتر خارج از شهر رانندگی کنم در یک سال ولی من راننده سرویس بیمارستان هستم و هر وقت از پلیس راه عبور میکنم به درد سردچار میشوم نه تنها من بلکه تمام رانندگان که درشهر خدمات رسانی میکنند این یک اشکال هست

  • حمید حسین زاده 0 0

    تشکر ویژه از تین نیوز که صدای زحمتکشان حمل ونقل را منعکس مینماید
    موفق و پیروز باشید

  • ساسان 1 0

    سلام با این همه پیشرفت الکترونیکی باید دفترچه ثبت ساعت کلاً حذف شود و در صورت ارتکاب خلاف فقط جریمه صادر شود

  • حسین توکلی 1 0

    مخالف ظبط دفترچه رانندگان هستم

  • امین جلالی 1 0

    چون سرویس شرکت هستیم جز دردسر چیزی نداره

  • بابک قره داغی 1 0

    بین تهران کرج تردد میکنم .دفترچه کارآیی ندارد

  • علیرضا سلطانی 1 0

    ایا چاپ این تعداددفترچه هزینه ای گزاف نیست که بازهم از جیب رانندگان تامین میشود. ایا باید همیشه بر یک راه اشتباه حرکت کرد. چطور هر روز قوانین جدید برای تنبیه و تادیب رانندگان و اعمال آن حتی توسط یک سرباز، وضع میشود اما نمیتوانند راهکاری برای این مشکل و معظل ارائه دهند.

  • احسان حالی محمدی 1 0

    س وخسته نباشید ....بنده راننده اتوبوس هستم چرا باید به خاطر یک نفر دیگر که خطا کرده مسعول دفتر تعاونی 2ترمینال شرق به خاطر نزدن مهره باطلی که دفترچه رو گرفته مهره ثبت ساعت کرده ولی مهره باطلی نزده واینکه بنده رفتم پلیس راه زیرآب که از افسری که اونجا نشسته بود راهنمای بخوام که بنده دراین وضعیت چیکار باید کنم ولی متاسفانه افسری که درآنجا حضور داشتن بدون اینکه توجهی به حرف بنده سریعا دفترچه رو۴۵روز توقیف کردواینکه بنده چقدر التماس کردم وخواهش..اگر... بود دلش به رحم میومدولی متأسفانه توجهی به حرف من نکرد وبه علت عدم ثبت ساعت .۷نمره منفی به خاطر اشتباه دفتردارتعاونی ۲ترمینال شرق به بنده تعلق گرفت .مدت اجاره خانه هم عقب افتاد به جز همه این حرفها نیز با بچهام نیز دچار مشکل شدم واز مجبوری خرج خانه ودیگر خرجا رفتم دنبال کارگری راننده پایه یک شدم کارگر بنا چرا ......

  • عباس مزایدی 1 0

    توقیف دفترچه یعنی استرس یعنی یک خانواده برای مدتی ازنان خوردن افتادن یعنی ظلم

  • علی اصغر خسروانی 1 0

    درود و خدا قوت، توقیف دفترچه رانندگان یعنی بیکار شدن، فقر، جدایی از خانواده، اشکار کردن (بی ابرو کردن نان اور خانواده) تأیید کنندگان این جرم را باید از کار با هوشیازی در تصمیم نهایی بر کنار کرد چون کم ظرفیت هستند واون مامور اجرایی هم قطعا شریک جرم هستند قانونی که از بنیاد ناقص هست هر خودکاری قتلی برای تأیید این کار بنویسد اونم باید شکست باید به عقل رجوع کرد نه به سیاهی متن کاغذ، یا عادلانه تر هر پرسنل دولتی که خطایی کرد از حقوق 3ماهه محروم وبیکار گردد تا مجلس ختم تکمیل شود

  • مجتبی سیاهکالی 0 0

    حذف .ما با این ماشین برای مسافرت خانواده خود هم باید ساعت بزنیم

  • بهرام ملارضی 1 0

    حذف اخذ دفترچه پلیس راه

  • یزدان حاجی باقرپور 1 0

    قانون اخذ دفترچه برداشته شود

  • امیرمختاری 0 0

    با سلام و تشکر از این نیوز لطف کنید برای رانندگان ناوگان عمومی بیشتر دلسوزی کنید چون این قشر از جامعه واقعا تحت فشار هستند.هم از لحاظ مالی و معیشتی هم از لحاظ سختی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی.

  • حمید مروتی 0 0

    هرکس قانون ظبط دفترچه رانندگان اتوبوس برون شهری راتایید کرده یک ادم سیر بدون خانواده وبدون اجاره خونه وبی خبرازشرمندگی زن وبچه بوده به نظر من اصلا نمیدونه راننده بدون دفرچه یعنی چی مسئول باید یکنفر ازهمین صنف باشد تادرددل راننده رابدوند

  • علی فقیه عبدالهی 0 0

    اگه راننده ای تخلفی انجام میده مثل بقیه رانندگان جریمشو میشه دلیلی ندارد که دفترچه ضبط شده. بعضی چیزا باید اصلاح شده مثل اینکه با خانواده میخای جایی بری میگن صورت وضعیت چرا مهر نداره چرا لباس فرم نداری ....

  • پژمان شاه بهرامی 1 0

    واقعا انصاف نیست بخاطر کوچکترین تخلف دفترچه رو بگیرن باعث بیکاری راننده بشن.

  • راننده 1 0

    چقدر تلخه که یک سرباز و یا یک گروهبان میتونه با توقیف دفترچه، دودمان یک زندگی رو به باد بده و یک خانواده رو حیرون کنه..اونی که توقیف میکنه زندگی خانواده‌ی اون راننده براش مهم نیست و فقط به قول خودش اعمال قانون میکنه اما چوبش رو خانواده‌ی اون راننده میخورند..! به کجا داریم میریم؟چقدر ظلم؟

  • حسین چابوک 1 0

    چرا باید توی این همه شغل سخت ترین قوانین بی رحمانه برای ما رانندگان مسافری باشد مگر با ما جنگ دارید آخر این همه قوانین بی رحمانه از کجا درآمده چرا هیچ وقت دلجویی از ما نمی کنید مگر رانندگان انسان نیستن شما یک گربه یا یک سگ گرسنه میبینید کمکشون میکنید چرا باید دفترچه رانندگان اخذ شود واز درآمد وچون خوردن بیفتن مگر شما وژدان ندارید یعنی اگر این قانون برای تمام متخلفان این مملکت اجرا میشد دیگر هیچ مشکلی نبود همه جا گلستان میشد تورو خدا یه کم رحم ورموت داشته باشین

  • محسن بنیهاشمی 0 0

    خیلی خوبه ممنونم

  • ابوذر 1 0

    سلام باتشکرفرآوان من یک راننده اتوبوس برون شهری هستم که تواین شب عیدی دفترچه ام ظبط شده وبرای امرارمعاش خانواده ام راه به جای ندارم خواهشمندم ظبط دفترچه رادرقانون حذف کنیدباتشکر

  • داود 0 0

    باسلام بنده دوهفته پیش کارت هوشمندرانندگان گرفتم ولی فعال نشده راهنمایی کنیدلطفا