| کد خبر: 168114 |

◄ اعتراض رانندگان سواری کرایه به توقیف 40 روزه مجوز کار

توقیف دفترچه‌های کار رانندگان در صورت تخلف، توسط پلیس راهور به مدت ۴۰ روز یکی دیگر از مشکلات است چرا که با این اقدام مجوز کار یک راننده توقیف می‌شود که باید پلیس راهور، کانون‌ها و انجمن‌های رانندگان و وزارت راه، با همفکری و هم‌اندیشی، چاره‌ای برای این معظل بیندیشند.

تین نیوز

فعالان بخش مسافری سواری کرایه معتقدند وجود مسافربرهای شخصی و غیرقانونی، در کنار ایستگاه شرکت‌های مسافربری و ترمینال‌ها یکی از مهم‌ترین مشکلات در بخش حمل‌ونقل مسافر به خصوص برای سواری‌های کرایه است که رابطه مستقیمی با کاهش درآمد این صنف دارد.

به گزارش تین‌نیوز، یک راننده خودروی مسافری بین شهری با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی نوشت: متاسفانه هیچ یک از ارگان‌های مسئول اعم از پایانه‌ها، شهرداری‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی در داخل شهرها و پلیس راه‌ها در جاده‌ها، استانداری و فرمانداری شهرها و خود شرکت‌های مسافربری، با علم به غیر قانونی بودن فعالیت این خودروها و مسافربرها، کمکی به رفع این مشکل نمی‌کنند.

عادل بهشتی همچنین با بیان دیگر مشکلات فعالان این بخش، حذف یارانه سوخت را یکی دیگر از مشکلات ذکر کرد و گفت: این اقدام لطمه جبران‌نشدنی به شغل و درآمد و اعتبار خودروهای سواری کرایه وارد کرد، یعنی با وجود پرداخت‌هایی که یک راننده اعم از بیمه شخص ثالث (گران‌تر از خودروهای عادی)، هزینه‌های دفترچه کار، کارت سلامت، کارت هوشمند، هزینه زیاد تست عدم اعتیاد و غیره تقبل می‌کند، هیچ‌گونه کمکی برای سرپاماندن این شغل و راننده ارایه نمی‌شود.

این فعال بخش حمل‌ونقل عمومی مسافری با بیان‌ این‌که فعالان این بخش خواستار تخصیص مجدد یارانه سوخت و اختلاف سهمیه بنزین خود با دیگر خودروها و توان رقابت با آنها هستند، افزود: درخواست دیگر فعالان این بخش، برخورد ارگان‌های مربوطه و دارای صلاحیت با مسافربرهای داخل شهری اعم از تاکسی‌های تلفنی و بی‌سیم و اینترنتی است که اغلب مسافران  برون‌شهری را بدون مجوز و به صورت غیر قانونی جابه‌جا می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، بهشتی اظهار کرد: مشکل دیگری که جدیداً و حدود هفت ماه است، پیش آمده حذف ثبت ساعت مبدا-مقصد است به گونه‌ای که این خودروها در هر پلیس راه مجبور به توقف شده و زمان زیادی از  مسافر سواری کرایه که همیشه برای زودتر به مقصد رسیدن نسبت به اتوبوس، با این خودروها سفر می‌کنند، تلف می‌شود.

به گفته وی این موضوع نه تنها باعث کاهش مسافر در این بخش شده بلکه مسافران به سمت مسافربرهای شخصی‌ غیرقانونی که هیچ کنترلی بر آنها نیست، سوق می‌یابند که این کار علاوه بر امکان افزایش تصادفات، بروز مشکلات اجتماعی را هم به دنبال خواهد داشت.

او ارائه کمک دولت به تعویض خودروهای فعلی را از دیگر خواسته‌های فعالان این صنف دانست و گفت: رانندگان سواری کرایه جان خود و مسافرانشان را در خودروهایی بی‌کیفیت معامله می‌کنند، ما نیازمند خودروهایی ایمن هستیم، خودروهای روز دنیا؛ اما نه با این قیمت‌های سرسام‌آور و گمرکی‌های چندبرابر.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال بخش حمل‌ونقل عمومی مسافری در بخش سواری کرایه، با بیان این‌که نرخ بالای قطعات اعم از لاستیک، روغن موتور و قطعات موتوری از دیگر مشکلات فعالان این بخش است، گفت: لطفاً فکری به حال گران شدن این موارد که ساعتی و بدون نظارت درحال صعود است بشود.

او یکی دیگر از مشکلات را نرخ و هزینه‌های طرح ترافیک بیان کرد و  اظهار کرد: مگر خودروی ما عمومی نیست؟ مگر تاکید نمی‌شود که برای کاهش آلودگی هوا از وسائل نقلیه عمومی استفاده شود؟ مگر یک خودروی بین شهری چندبار برای جابه‌جایی مسافرش وارد محدوده طرح می‌شود؟

وی خواستار حذف یا کم کردن هزینه طرح ترافیک برای خودروهای عمومی شد و تاکید کرد: این اقدام موجب کمک به کاهش آلودگی هوا، کم شدن خودروهای تک سرنشین و ترافیک کمتر شده و در نهایت به نفع عامه مردم است.

بهشتی افزود: توقیف دفترچه‌های کار رانندگان در صورت تخلف، توسط پلیس راهور به مدت ۴۰ روز یکی دیگر از مشکلات است چرا که با این اقدام مجوز کار یک راننده توقیف می‌شود که باید پلیس راهور، کانون‌ها و انجمن‌های رانندگان و وزارت راه، با همفکری و هم‌اندیشی، چاره‌ای برای این معظل بیندیشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.