| کد خبر: 185167 |

تردد تانکرهای سوخت روز یکشنبه از سرگرفته می‌شود

تردد تانکرهای سوخت روز یکشنبه از سرگرفته می‌شود.

تین نیوز

    فرماندار قصرشیرین گفت: با پایان یافتن دور دوم تعطیلات نوروز، تردد تانکرهای سوخت رسان و ترانزیت سوخت عراقی از ساعت هفت صبح فردا (یکشنبه هیجدهم فروردین) از مرز رسمی پرویزخان از سرگیری می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار  افزود: ممنوعیت تردد تانکرهای سوخت رسان عراقی در دور دوم تعطیلات نوروز امسال از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه هشتم تا ساعت هفت صبح یکشنبه هجدهم فروردین اعمال شده بود.

وی، هدف از این اعمال ممنوعیت را تسهیل در تردد مسافران نوروزی بیان کرد که در این مدت تانکرهای سوخت رسان عراقی حق تردد در جاده های کشور را نداشتند.

وی اظهار کرد: پیش تر نیز در دور اول تعطیلات نوروز ترانزیت سوخت از شنبه 25 اسفند تا ساعت هفت صبح دوشنبه (پنجم فروردین 98) ممنوع شده بود.

تاتار با بیان اینکه صادرات کالا از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی در این شهرستان در ایام نوروز طبق روال گذشته انجام می شد، اضافه کرد: همچنین سایر خودروهای سنگین حامل مصالح ساختمانی و مواد غذایی و فاسد شدنی به مناطق زلزله زده در ایام نوروز بدون هرگونه ممانعتی تردد داشتند.

وی بیان کرد: به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد ایران می شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می گردند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین اظهار کرد: همچنین مسافران و گردشگران از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و زائران انفرادی عراقی از مرز رسمی خسروی نیز طبق روال گذشته کماکان بدون وقفه تردد داشتند.

روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق را حمل می کنند.

مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.